Alla inlägg under januari 2010

Av pingu - 30 januari 2010 23:57

Jag är så besviken på honom ...man har alltid fixat barnvakt ,barnvakt åt honom ...Känns som om man blir utnyttjad ,han verkar utnyttja mig för sin egen vinnings skull ,för att kunna jobba på 100 % ,för att kunna ha bättre ekonomi osv ... Men visst jag får inte lika hög hyra som jag hade innan ,barna bor under samma tak som mig och dom trivs ..men frågan är hur länge man står ut själv ..


Jag gillar att vara under samma tak som mina barn ,men deras pappa är inte lika lätt att göra med . Känns som om att drickan är det han tänker på så fort det närmar sig en helg då när han är ledig . På nyårs afton gick det åt helvete ,tur att barna inte var hemma .Så mycket sprit och öl som han sänkte ner i denna kropp han har ...fattar inte att det inte finns en botten .


Ändå ,ändå bryr jag mig om honom ,han är en bra vän ,när han är nyckter och är kapabel till att prata som vuxna människor . Det kan kännas att så fort han blir ledig och det faller på en helg så skall det festas ,vet inte om det är deras tradition .Han är ju finsk ,vill absolut inte dra alla över en kant . Grupptrycket kan han inte motstå heller för fem öre ... Förra helgen drack han fredag och lördag . På fredag satt jag med barna och glodde på tv ,hade ju tyckt att det hade varit mysigt att kunna umgås alla tillsammans ,ge grabbarna lite trygghet efter allt som har hänt .


På lördagen lämnade jag av dom hos min mamma ,känns inte alltid roligt när det är alltid jag som får fixa barnvakt ,han verkar ju inte kunna fixa själv . Denna dagen drack han med ,men hans farbror och delade på en liter sprit vodka tilsammans .Nä tänkte jag ,hur skall kvällen sluta ,satt hos några vänner och kollade på film.


han ringde på mobilen och var ju lite dryg ,man blir ju ledsen och besviken ..Idag ville han gå ut igen ..denna gången till ett ställe i byn här ..jag kallar det för syltan för det är ju det det är ...En grupp skulle komma dit och spela ,lillemannen har ju varit lite risig och jag har ju tagit hand om honom... tyckte inte att han skulle ut idag och kunde gott och väl stanna hemma med grabbarna ...så hade jag kunnat få umgås med mina vänner ...


Det kliar för mycket i baken helt enkel ,tror att det kan vara någon eller några som lockar på syltan stället .Ärligt orkar inte bry mig längre ..villa han supa bort livet så varsågod ..Vill inte  mina barn skall ha en pappa som super så mycket ...han sa att vi aldrig kommer att vara en familj någonsin ,det sårade verkligen i mitt hjärta ..Kallkänsliga svin tänkte jag .


Får ofta höra att det var mitt fel alltihop ..som om han har behandlat mig bra under alla dessa år ??? jag vill gossarnas bästa och det är inte roligt när han håller på som han gör ..japp här sitter man höggravid ,känslig och ett ex sambo som bara tänker på sig själv på vad han vill göra ...


Tårarna bara rann ,min älsdta son såg mig och ville sitta nära ,var tvungen att gå därifrån och lägga mig en stund ...känner mig olycklig och sårad av det han sa ...jävla svin ...man skall vara under samma tak men ha två läger liksom ...jaja man får väl sköta sitt då ...så sköter han sitt ...men jag tänker på grabbarna i alla fall ...


Skulle vara bra om han insåg själv att han har ett problem ...att han dricker alldeles för ofta ..så fort han blir ledig och det är helg då skall det drickas ..Tro inte att han kan dricka måttligt ...nä det går inte ...få se vart man tar vägen ...om man blir kvar elelr om man sadlar om till nåt helt annat ...

Av pingu - 30 januari 2010 14:47

Tänk vad ett bad kan göra mycket . Badade i en jätte balja i plast .Konstigt nog så fick min stora kropp plats där i .Barna brukar bada i den röda baljan ..så jag var ju lite sugen jag på att ha lite egen tid lite spa ...Det var skönt att få egen tid och framför allt bara rå om sig själv ... Lite inpackning för håret och lite smått och gott.


Har haft en städa dag och grabbarna har varit ute och plogat ,tycker det här med snön börjar räcka nu för min del .Vi har så vi klarar oss ända fram till midsommar . Mer kommer det säkert att komma det är jag säker på .

Har lovat William att labba idag ,han hade samlat på sig lite egna baciller som han har i någon vit burk.Jag vågar inte ens öppna den burken känner hur hela min mage vänder sig (kvälj kvälj)...


Lite snö ,lite damm ,och lite av massa smått och gott har han hittat hemma .Ute hör man plogbilen som åker fram och tillbaka ...Tycker synd om honom för på denna gatan är det fruktansvärt trångt och han får nog hålla å ett tag för att det skall bli bra .


Simon och jag är inne och William går snart ut .. Min minsta han gillar reklam ,tv large säger han sitter du eller står du upp...Verkar som om att lillemannen skall med gå ut ,just nu är det bara pappa som gäller och det första han säger när han vaknar är pappa ..jahap tänker nån annan ...ingen saknar mig ..


Jaja skall börja klä på mig också och gå ut en sväng och få en nypa luft ...Ha det så länge ...

Av pingu - 29 januari 2010 07:20

Åh jätte trött är jag ...har haft Simon i sängen och han är jätte dålig ,han har liksom blivit sämre . Har sovit oroligt inatt och förkylningen har kommit ,nu vet jag inte om det är mjölken elelr om det är förkylningen ..Han har ju inte fått i sig nåt med mjölk ..Inte vad jag vet för han tål ju inte sånt .


Vaknade tidigt i morse och pappan skulle iväg och jobba .Gick upp tidigt för Simon sov dåligt och misstänkte att han var lite hungrig så jag gav honom lite i knappen ,lite näring . På det viset kunde han sova vidare en stund till. Lånade ut bilen till fasters man ..så jag gick upp för att kunna ge honom nyckeln .Passade på att glutta lite på internet medans barna sov . Har ingen bråttom med nyckeln sa jag ..skall inte iväg någonstans idag ...Mår inte riktig hundra i kroppen själv och grabben den lilla han är ju dålig...


Snöar ute och hoppas på att det inte skall vara så där jätte kallt idag . Fredag idag och det är Lets Dance ,jag och barna sitter bänkad framför tv:n och tittar på det . En av mina favoriter är ju Mattias och Cecilia ,sedan är det Claudia.. Fredags nöje helt enkelt ,men ett bio besök vore inte helt fel med lite bio och middag på det :) ...


Vi tittar lite på tv just nu och grabbarna har svårt att äta frukost direkt när dom har vaknat ..så jag vänter lite ..

Av pingu - 29 januari 2010 07:06

Har varit en stressad morgon ..skulle åka till sjukhuset med William och Simon är fortfarande lite rasslig . Skulle lämna Simon hos sin faster och uppskattade att hon erbjöd sin hjälp till mig. Fick jaga barn på förmiddag då äldsta sprang med macka i handen och den lilla före ...Svettig som man var så fick jag ihop det till slut .Ringde till den snälla fastern och åkte till sjukhuset ..Halt ute och mycket snö både på billen och på vägarna men hann precis . Träffade hans läkare som är super bra och fick våra recept utskrivna som vi ville ha .William var så duktig att han fick en bio biljett av sjuksystern och jo han blev jätte glad över detta.


Han tyckte att man kunde åka lite oftare till sjukhuset så fick man ju lite presenter då och då ,men förklarade att man åker inte dit i onödan ,bara när det är nödvändigt ...Turen att få första parketten på parkeringen precis vid akuten och jag slapp gå för långt med mina gossar . Inte lätt att konka på sig själv när man är höggravid och två kottar på köpet men det går .Allt går om man vill :).


Efter besöket var det dags att laga lunch och det blev pannkaka till lillemannen och nåt annat till mig och William .Nåt snabbt och enkelt som inte tar alldeles för lång tid att laga ...Har varit ute och lekt med gossarna lite lite frisk luft måste man ju ha dagligen ..mer eller mindre .Skottade snö och fick hjälp av grannarna vilket var snällt . Deras faster och hennes man kom och hjälpte till .En toa städning och lite städning i köket och vardags rummet ...Man vill ju inte höra att man inte gör ett skit hemma . Man gör så gott man kan .


Hoppas bara att man inte får blödningar igen ,för så fort jag är på g så kommer blödningarna  till kvällen ..och ont har man ..inget farligt men ändå ..

Lagade nåt till kvällen som inte var alls så där jätte god  och tror att min mage vände sig helt och hållet . Det var bara jag som åt av maten som tur var ...Det fanns lite spagetti och köttfärsås kvar till barna ...Så jag blev lite sjuk i kistan :(...

Av pingu - 26 januari 2010 21:42

Idag hade jag en tid på Aurora mottagningen ,dit skulle jag på samtal .Visst det är bra att få komma dit och det är ju tredje gången man är där . Min andra förlossning slutade med att jag aldrig ville ha fler barn någonsin .Och nu blev det som det blev och gravid igen för tredje gången och livrädd för att föda .


Vi gick igenom mina gamla journaler och kände att man fick en flashback genom tiden som varit . När jag satt på den gröna soffan och skulle få vänta på kvinnan jag skulle träffa ...blev jag alldeles kallsvettig. Hörde en stackars mamma som kämpade för att få ut sitt barn ..Det var i krystnings fasen ..Den fasen jag är livrädd för .Förra gången gick inte så bra för mig och hur jag än gjorde så kom han ut i slutändan ,men det var mycket jobb bakom det .


Idag är jag livrädd för att samma sak skall hända igen .Och på nåt sätt så vill jag ha kontroll denna gången över alltihop och välja nåt annat . Det är för mycket rädsla bakom och trodde att jag skulle komma över det som varit för nästan fyra år sedan...


Hur som hellst så får jag träffa en läkare och gå på special Mvc ..Få se om man blir lite klokare ..hoppas hoppas ..Svårt att sova och grabbarna sover redan ,kan höra hur vissa snarkar så högt att man inte kan sova ...men men hoppas dom vaknar utvilad tills imorgon ...så är jag glad ..

Av pingu - 25 januari 2010 16:53

Inte många knop man har gjort idag ...Gossen är dålig och jag har haft huvudvärk i många dagar nu ,kroppen gör ont och är jätte trött . Längtar verkligen tills barnet är fött . Nu känns det i alla leder och tröttheten är ingen vidare heller . Lite tvätt fick jag gjort idag och lite att dona på förmiddag .


Känt mig dålig och illamående ...men bara att kämpa tills det är snart över . Gått upp 11 kg och det mesta sitter på magen ...hm hoppas jag blir av med dom sedan ...

Av pingu - 21 januari 2010 08:57

Var till barnmorskan igår och hade fått gjort en glukos prov...Skulle vara fastande från natten och på morgon skulle jag dricka en drink som var söt. Var jätte hungrig och tänkte att det här kommer inte att funka. Drog i mig drinken och hade endast 10 min på mig att dricka upp det .Hon hann bara vända sig om och vips så var drinken borta ..Fy den smaka hemskt . Doff som jag kallar bäbisen fick sig en rejäl sockerkick tror jag . Aktiv som den är så fick man många hårda sparkar ..


Började känna mig trött och fick lägga mig inne i ett av rummen på britsen . Somnade i 2 h och var helt borta och undrade var jag hade hamnat nånstans ... Så borta var man . Skall börja träffa min kurator igen för det har varit mycket nu på sistone med allt . Börjar nästan känna mig lite små sjuk och psyket pallar inte mycket längre .


Antar att nångång så kommer allt att lägga sig och bli bra så småningom .Men det tar väl sin lilla tid det oxå ...Drömmer hemska drömmar på nätterna och vaknar alltid och är jätte svettig . Man tänker så mycket på just allt ,som tur är så får jag äntligen träffa min kurator som har varit sjukskriven länge.. Nu är det på tiden att jag träffar någon att prata med .


Längtar lite till jobbet även om jag vet att jag inte kan jobba. men den sociala kontakten är ju jätte viktig .Saknar mina jobbar kompisar och få skratta och snacka strunt . Idag händer väl inte så mycket förutom att jag skall fixa lite med tvätten här hemma och städa det jag orkar göra. Får blödningar när jag anstränger mig och får ont . har passerat snart v 33 så det börjar dra ihop sig mot slutet..

Av pingu - 19 januari 2010 20:59

Allt jag har jagat i nästan hela mitt liv är tiden . Tiden går fort ,men om man skrev exakt vad man bör göra eller skall göra och hur lång tid saker och ting får ta kanske ...kanske då men får mera tid över ..vad vet jag .


Har otroligt mycket att göra och har börjat gå igenom kläder som skall kastas och sparas . En hel drös med kläder som man har lyckats samla på sig genom åren ,man tror att man behöver precis allting men där är ju felet . Man behöver ju inte precis allt ,och vissa är ju faktiskt nötta och lära slängas .


Det är ju bara nån enstaka gång som det sker att det åker ut i säckarna och man slänger det . Ärenden på förmiddag ..lunchen räddad och åt i goda vänners sällskap lite kina mat var ju inte alls fel . Ringa samtal och jaga folk på förmiddag ,man lyckades med att få tag i dom man ville ha tag på . Det är jag jätte glad över . Papper som är viktiga och skall skickas iväg kom iväg ..

Även om jag visste att det var mera att göra så har jag inte kunnat göra nåt mera ...för tiden räcker ju inte till .


Man skall rääcka som mamma och vara social när dom har kommit hem och det är massa saker man skall dona med . Att bara finnas där för dom ,för att inte glömma att man kan ha en social kontakt med vuxna oxå . Fick besök på kvällen och det kom främmande på fika ..inte ofta det händer men kul ,kul för barna med... Dags att vila lite grann nu och ta igen sig för morgon dagen ...

Ovido - Quiz & Flashcards