Alla inlägg under oktober 2012

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det man gör och glömma tillvaron för en stund . 


Har bytt gardiner med sambo ,i alla rum förutom vårt rum ,städat barnas rum och passat på att möblera . Barnrum ...usch om mina barn kunde hålla lite i ordning på sina saker . Men som sagt barn är ju barn , och när man är i deras rum och råkar trampa på en kula ...och man känner att det gör så jävla ont under fötterna så är det bara att räkna till tio. Men det brukar som regel aldrig funka för mig . 


Mamma kom på besök . Oanmäld och det är alltid lika roligt . Vi blev bjuden på mat och trevligt sällskap . Hon tycker att söndagar är vilodagar ,men det är då jag passar på att göra nytta när man blir lite piggare och orkar göra något . Nu på kvällskvisten har det väl inte hänt så mycket förutom att man sitter och kollar lite på nätet och titta lite tv . Duschat av ungar som skall up till skolan imorgon . Imorgon skall bilen besiktas och hoppas på att bekymmerbilen skall gå igenom . Då skulle jag bli skit glad . 


Kalas på Delfinen leklandet för dom större grabbarna . Nu för tiden så gör barna en utvärdering på vilken present som är bäst och sämst . Så var det inte på min tid . Jag blev glad för ett suddgummi oh ett block eller en penna med lite glitter på . Kan tycka ibland  att det inte är tanken som räknas längre för vissa barn utan hur mycket det har kostat ..Man lir lite chockad 


Hur mycket skall man lägga på en present till en kompis på kalas ? Vad tycker ni ?

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare . Grabben spydde på golvet och för att slippa synen av spyorna så lade han en prydnadskudde över allting . Jo men visst det var ju jävligt intelligent gjort av honom . 


Jag kan ju undra ibland hur min sjuka son tänkte egentligen . Och vad har han fått det ifrån ? Välkommen tröttheten ,man känner hur grinigare man blir och man känner att man måste sanera hela lägenheten när det går sjukdomar i hemmet . Sambon har jobbat och även vi har våra dyspyter . Jag är en drivande person och jag vill att han skall börja ta tag i vissa angelägenheter som är viktiga . Men som sagt ,tummen sitter i röven och den kan ju inte jag ta bort .Det måste ske på egen hand och att inse att man kan inte ignorera vissa saker även om dom är tråkiga . 


Tränat idag på Korpen och det kändes så jävla skönt efteråt . Svettas som en gris men känner att JA kanske man blir ett hekto smalare nu då . En aning irriterad lagomt till läggdags ,och morgondagens schema trycker på . En massa måsten skall göras bla sanera hem och tvätta kläder . Laga mat och mata barn så dom blir nöjda . Missförstå mig inte .Jag älskar mina barn men älskar inte magsjukan eller andra sjukdomar . Jag är en typiskt arbetsmyra som älskar att jobba för då mår jag bra . Samtidigt går mina BARN ALLTID I FÖRSTA HAND. Dom är nr ETT prio för mig . 


Rätt så skönt att vara hemma fast det är jobbigt på samma gång ,många frågor och öronen blöder mer eller mindre . DAgs att lägga sig så man får lite skönhetssömn , för det lära ju jag behöva . 

Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards