Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Tråkig helg ...

Av pingu - 21 januari 2012 22:33

Varje helg samma samma saker ...Hockeyträningar ,sitta hemma och uggla framför den stora platta tv:n . Längtar efter att kunna gå ut och leva lite . Få känna mig lite vuxen men bara lite grann . Bli uppvaktad och göra något på tu man hand . Mitt lilla ego trycker på och känner att jag bara jobbar och jobbar ,tränar för att komma ifrån alla problem . För att få ut av all ilska som har kommit . Tar ut mig på träningarna ,skönt att kunna rensa hjärnan och få ny energi . Känner att deprissionen börjar komma och ångesten . Känns som om någon jävel sitter på en bröst och man inte kan andas . 


Sliter och jobbar ,allt för att försörja min familj . Önskade att någon annan där hemma kunde förstå hur mycket jag gör för dom ,var och en . Alla behövs , alla är bra på sitt sätt . Jag blir deppig och trött att det ser likadant ut varje helg . Inget nytt som händer ,gillar familje livet ,men saknar spänningen och att leva som ett par . Känna lite kärlek emellan . Det kanske inte är som en dans på rosor längre ,och visst inget varar för evigt . Man har en liten bubbla och en fantasi hur man vill att det skall vara . Jag kallar det för en dröm ,drömmen om ett bättre liv . 


Konflikter är något som man skulle behöva jobba på . Han har blivit en aning bättre på att handskas med konflikt . Men det kan kännas att man är alldeles ensam ändå ,det man vill göra är när man är arg är att slå med en jävla stekpanna i huvet på någon . Skulle aldrig göra något sådant ,även om lusten skulle komma . När ilskan börjar komma räknar jag tyst för mig själv ...Men det hjälper oftast inte heller . 


Även jag får lära mig ett och andra saker ,som tex att leva med någon som jag aldrig har levt med innan . Verkligheten smyger sig på en . Då är det en annan femma .Det är då man inser vissa saker ,att man skall vara glad och tacksam för det man har eller hade ... Det går plus minus noll. 


Hur som hellst jag går och tar med min lilla hjärna och stänger den på off knappen och lägger nåt gammalt över mig . 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards