Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Semester tredje veckan..

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det har varit trevligt att få träffa dom igen . 


Furuviks parken har vi varit på en hel del ,kan väl inte tycka att vädret har varit jätte kanon när jag har gått på semester men det har funnits soltimmar ,men mer när man jobbade . Regn gör inget för det finns ju regnkläder . Det är väl då man kan använda sin rosa regnjacka .:) Fullt ös på hemma fronten och min halva jobbar istället för mig på jobbet . Barna har varit hos pappan i 2 veckor 3 dagar denna sommar . Sen har vi ju dagar som är fotlöpande som är 6 dagar i månaden . 


Mitt ex försöker att få mig att köpa huset jag en gång har bott i . Visst det är ett fint hus som jag kallar mer eller mindre för barack . Men minnen finns i detta hus och när en ny kvinna har kommit in i bilden och gjort om allting så känns det inte så jätte bra . Jag vet vad jag får eller vi får . En irriterande granne bakom vars barn sparkar boll mot tegelväggen . Grannen är förtjust att dricka och spela högt och man skiter mer eller mindre på andra runt omkring . 

Nåja ..har tänkt efter Nej nej och åter nej tänker inte göra honom den tjänsten att flytta in och köpa huset . 


Har en ny karl sedan 5 år tillbaka och nog skulle det vara trevligt att kunna köpa något tillsammans något som båda vill bo i någon gång i framtiden . Efter många funderare har jag kommit till ro på den fronten . 


Idag är det en tråkig dag . Vädret är grå och mulet . Detta innebär för mig hushålls arbete och tvättning på högnivå . Men som sagt ...Jag har ingen dräng så jag gör det själv . 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Av pingu - 7 september 2012 09:57

Då var det som sagt höst igen och löven ser härligt vackra ut . Alla dessa färger som man blir glad av . Blåsten och att tanken att kylan är på väg gör ju en mindre glad . Men hur som hellst så är det bättre att vara positiv för livet går så mycket l...

Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards