Alla inlägg under september 2010

Av pingu - 25 september 2010 19:28

Satt en eftermiddag då när det plingade på min dator på msn ... Det är alltid lika roligt att se vem som vill en och skyndade mig till datorn . Jaha hon...Tomas ex sambo som han har gemensam barn med . Hon frågade om jag skulle komma ner till Göteborg den 2 okt . Wilma har ju fyllt hela 9 år den 15 sep och kalaset var inte förrän den 2 okt .  Det blev lite tyst från min sida först men svarade att jag skulle försöka komma .


I det här fallet undrade jag om det var hon som hade emot att jag skulle komma ...Man kan ju undra . Hon fortsatte att skriva ,det är Wilmas kalas och hennes dag så Melvin kommer på andra plats ... Jaha tänkte jag och skrev tillbaka att MIN son har ingen tanke på att ta den dagen från henne alls . Tanken är att dom bägge skall få träffa varandra och att Melvin inte träffar sin pappa ofta. Tågresan är ju inte jätte billigt alla ggr men tanken är att man skall försöka komma ändå för att fira stora syster .


Vi fortsatte att chatta då det blev lite mera otrevligheter sins emellan oss . Denna kvinna är så ego trippad att jag undrar hur i helvete hon är funtad . Inte undra på att hon inte har någon kontakt med hennes päron . Jag är ganska snäll i min egen natur men i det här fallet är det barna man skall tänka på och inte hennes eget behov. Hon fortsatte att mala på med sitt skit ..Om ni har tanke på att visa upp Melvin så får ni göra det en annan dag . Jaha tänkte jag ..men var nånstans skall jag göra av honom ? I garderoben eller skall jag ta en promenad under tiden hon kommer eller vad ??? 57 mil emellan mig och Tomas och hon skrev att det är inte bara Tomas släktingar som skall komma .Men sa jag det spelar ju ingen roll för det är roligt att träffa andra med .Det gör inte mig något ett dugg. Kalaset kommer att hållas hos Tomas och hon skrev att vi är ett par och där alla andra är gäster även jag . Men jag tänkte ...okay men är jag en gäst ? Jag är hans andra halva och mamma till hans son .


Mitt hat gentemot henne börjar växa en aning . Hade nästan glömt hur ego trippad hon var . Hur hon bombaderade mig med massa fula mail via min hotmail adress när jag väntade Melvin . Hon hatade mig för att jag var egoistisk som behöll ett liv istället för att döda den. Jag tar inte ett abort och finner inte det som en lösning . För mig är det en självklarhet att barnet skulle få finnas och att ta bort ett liv existeras inte i min värld.


Han var inte önskad av andra men jag älskade honom innan jag såg honom för första gången . jag ångrar inget av mitt stora beslut jag har gjort och det var en gåva att han kom till mig . Jag älskar alla mina pojkar .


Så nu undrar jag hur i helvete kan en 7 - månaders baby förstöra för en 9 -åring ??? Tror det handlar om en slags avundsjuka och kanske en smula svartjukhet att någon annan har tagit Tomas plats i hans hjärta att han har träffat den rätta .Vet attt han har haft otur med tjejer innan och nu äntligen ...är det rätt denna gången .Vårat förhållande har varit stormigt men vi har klarat det mesta och ingen INTE ens hans EX kan komma emellan oss och förstöra .


En skit snack från hennes sida då hon skrev ...Jag citerar " Vad Tompa gör rör mig inte i ryggen " men det var ju rena BULLSHIT . Det vet Tomas och jag tillsammans . Jag älskar deras dotter ,hon är snäll och underbar och det är synd att hennes mamma förstör .  Jag blir inte alls förvånad hur vissa fungerar .

Av pingu - 11 september 2010 21:21

Idag åkte vi in till Gävle jag och mamma  tillsammans med alla grabbarna . Det har varit många sjukdomar nu på sistone och vi är inte bra ännu .Tråkigt med alla dessa virus men att stanna inomhus var ju så tråkigt och måste lämna huset ett tag nu tyckte vi .


Först var det lite mat på Flannör  på en mysig café och en Ceasar sallad satt inte fel alls . Barna fikade bara och mormor med .Melvin var ju lagom grinig och innan han kom till ro var ju nån annan sjö blöt redan av stress .


Det var trevligt att komma iväg ,det är inte ofta det händer och jag borde göra det oftare att ta mig ut bland folk .Man kna ju bli folk skygg annars ju. Vi gick ner på Intersport och det blev en vinter jacka därifrån .En svart parkas jacka i present från mamma . Mamma säger att jag är så dålig på att köpa nåt åt mig själv och bara tänker på barna jämt . Hon har ju rätt på den fronten ..hon till och med klagar på att mina kläder är ibland fula eller slitna eller ja ...så kan det vara .


Det är jätte kul att hon är så spontan och köper åt mig ...jätte snällt och hon köper jätte fina kläder åt mig . Jag har en snäll mamma som ställer upp för mig och det är skönt att jag har fått henne och fått lärt känna min mor .

Av pingu - 11 september 2010 21:10

Fick ett kärleksbrev från min älskling ...Läste hans brev och ja om och om igen ...Jag blev glad och tårögd och glad ...smickrande .

Det är inte ofta man får brev nu för tiden och det känns riktigt roligt att få nåt personligt .


Jag tycker om honom för att han är annorlunda och speciell ,djup och han får mig att känna mig som en drottning en gudinna ...Jag är hans allt och han åtrår mig .

Jag är glad över att ha träffat honom även om det har varit kämpigt med jämna mellanrum .


Två dagar efter jag fick brevet fick jag ett paket ..Från Göteborg och det var från Tomas . Trodde först att vems kunde det vara ..måste vara grannens paket . Öppnade och i det låg det barnkläder till våran son Melvin och Kärleks vykort han hade gjort själv ..Hur gulligt som hellst .Sånt uppskattar jag det man gör själv . Och längst ner var det 5 st sexiga trosor ..Jag älskade dom och jätte sexiga .


Kul att bli uppvaktad på det sättet ,avståndet mellan oss är ju rätt så långt .Jag längtar efter honom ..


Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards