Alla inlägg under februari 2010

Av pingu - 26 februari 2010 09:48

Snö ,snö och åter snö ,räcker faktiskt nu men kommer att komma mera .Det bara känns så . Idag har det varit lite jäktigt på morgonen och varenda morgon är det samma gamla visa . Vardagsmat för mig men tröttnar ganska fort på vissas beteende . William får man ju tjata på ,och inte nog med det ...Inte kul när han drar ner kalsongerna och vickar på rumpan och moonar inför oss adra .Hur normalt är det från skala ett till tio ???


Lillemannen han tar en tröja och ger honom en dänga med den . Åh jag blir ju så matt .Ont i kroppen och har inte alls sovit bra ,drömde att min systers pappa hade tagit livet av sig ... Och efter det kunde jag inte sova mer.Fick nästan gå upp ,göra det jag är bra på ..Gå på toa och kissa några svängar ..


Mycket snö hade det kommit under natten och fick ju skotta fram bilen . William glömde sin ryggsäck innanför grinden . Fick nästan halvspringa med en liten Simon i handen till dagis . Asistenten tyckte att hans knapp såg lite konstig ut och kändes som om den skulle vara på väg ut ...säger hon .

Jo knappen har ju åkt ut en gång på dagis och jag har fått åkt in och sätta in en ny ,det är tur att man kan dom kunskaperna ändå så man slapp åka ända in till Gävle. men sa åt henne ,ring bara om det är nåt jag är hemma och vilar .


Mycket som jag skulle behöva göra idag ,bla städa ännu mera och jag orkar verkligen inte .har fruktansvärt ont nu i kroppen och nästan så det känns att det inte är långt tills tårarna skall komma . Så ont gör det . Får lite blödningar nu när man har ansträngt sig för mycket ...och vet att jag måste ta det lugnt men känner den pressen på mig att jag är hemma ...jag skall fixa allt .


Jag blir så matt och trött .Händerna är stora som dasslock ,sticker och kan inte greppa tag ordentligt i nånting längre . Mycket gnäll nu ,men inte många dagar kvar i allafall . Det blir ingen kalas idag utan har bestämt att detta kalas skall ske på lördag . Så Marko fick basta med sin kompis idag istället för imorgon . Visst det är inte jätte kul när han sticker iväg nånstans och hans son skall ha kalas och sedan får jag ta hand om allt efteråt .Jeij åh vad roligt ..typ njet .


Så ännu en debatt igår ,medans man tittade på damernas hockey ...debatten gick ändå bra .Förde in pengar till hyran till honom .Glad blev han i allafall ...Så han hjälper mig i helgen med allt som skall fixas ,sa åt honom att jag kan inte göra allting själv .Är stressad redan och behöver varva ner innan måndag ...jag vet att när jag håller på och far runt så blodtrycket höjs ..kroppen är ju inget vidare den heller ...Känns som den skall explodera snart ..och jag skulle kunna dränka någon i en massa vatten ...


Av pingu - 25 februari 2010 20:29

Idag var det 4-års kontroll för Simon ,det gick jätte bra .Han såg bra för bra och hörde bra med . Men det gick lite väl fort på slutet för då var han trött på Anna-Karin så han stoppade pinnarna lite huller om buller .Man skulle ju bara göra detta när man hörde nåt ju .


Sitter nu med denna bärbara mellan mina ben på sängen ,inte så jätte bra ställning man kan tänka sig precis .Men det får gå ...Dagen har varit ganska givande ändå . Åkte till Gävle för att bola en tid till en optiker ,kom med mina trasiga glasögon som jag inte har kunnat använda på ett tag . Det var nog på tiden att jag kom till skott med detta tror jag .  Lite kläder som jag skall ta med mig till sjukhuset skulle inhandlas .Mår verkligen jätte dåligt av att handla saker till mig själv och unnar hellre andra än mig . Det blev mamma kläder för nåt annat kommer jag ju inte in i ,svata byxor ,lila top ,mamma trosa sexiga ,söta med rosa spets och svarta .Det blev en omlott stckad tröja i svart .


Någon bebis mössa hitta jag inte sån som jag ville ha ...Och en overall skulle komma väl till pass nu ..får leta i källaren . Lunchen blev en macka från subway ..mammas val vi delade på en ...hade kunnat tryckt i lite kaninmat sk sallad eller nåt .Älskar verkligen sallader och den godaste salladen jag har ätit kommer inte härifrån utan från göteborg ..från Paprika eller vad det heter ...fräscht ...var det i alla fall .


In på massa olika butiker bla Polarn och Pyret ,visst många fina plagg men svindyra ...handlar inte själv i denna butik ..men vet att mamma har handlat åt killarna nån enstaka gång ,bra kvalité men dyrt .


In på Larssas Sport i Skutskär och handla vinterkläder till William 30 % på saker och ting nästan på allt .Oj tänkte man det var ju behövligt att han skulle få nya plagg ,växer på bredden och längden . Så det var nog ett bra köp . Fick betala lite billigare i hyran denna månad typ 3000 kr .Tack hyresvärd det var vänligt av dig ..


Steriliseringen kostar ju en hel förmögenhet så det kommer att svida i plånboken men vet att det är värt det . Jag kommer inte att ångra mig heller ...lätt beslut för mig . Nu är det dags att göra i ordning näringen och börja sonda Simon ...natti natti ...

Av pingu - 24 februari 2010 20:29

Idag var det för fyra år sedan han kom ut ...barn nr två ...Han kom ut kl 6.11 på morgonen och kommer väl ihåg hur det kändes .All den smärta som man fick gå igenom ..all väntan på att äntligen få träffa denna lilla person ..som skall fylla våra hjärtan .


Idag är han en liten gosse full av spring i bena och glad liten fyra åring .Sjunger och dansar vilket ligger i hans intresse och trevlig för det mesta mot alla . Dagen idag har varit rätt så segt då jag har känt mig lat och vilat och latat mig i sängen . Hämtade gossarna till kl 15 då jag hade bestämt med min mor att komma hem till henne med grabbarna . Det var trevligt och vi hade roligt bjöd mamma på thaimat tre små rätter .Det var hin värd .Så många ggr som jag har blivit bjuden och fått en massa saker ..Så hon blev jätte glad när maten hamna på vardagsrumsbordet och det var bara att sätta sig och äta ..Mätta och belåtna och vi tittade på en film som heter Pinocchio ..En himla lång film som aldrig tog slut kändes det som .  Vi hann ju inte se klart den heller vilket var tråkigt .


Duschade barna lite snabbt och sedan var det bara att lägga sig ...alla medicinerna skulle tas . Har varit nöjd med denna dagen och gossarna har haft det trevligt med bla brottnings match hos mormor och lite godis så man fick lite socker kick ...Nu är det dagsatt krypa till kojs ..natti natti

Av pingu - 23 februari 2010 21:00

Idag är det en vecka kvar av väntade på den  nya medlemmen ...Skall bli kul att se hur det blir och vad det blir för kön .Denna gången vet jag ju inget och har varit ganska ensam om denna graviditet ,någon pappa finns inte med i bilden .

Har kännts jobbigt nu på slutet och psyket har inte varit på topp precis .Hemmafronten har varit jobbig ,man tar en dag i taget bara och hoppas på att det blir bra .


Lägenheten är urstädad och har fått hjälp i helgen av Tussen och Rosie att städa den .Det blev lite kvar att göra och det tog jag och Marko det sista som var kvar ... Det var mycket att bära och tur att han var snäll och hjälpte mig med det . Annars en ganska bra dag ändå och hoppas på att få en lika bra dag imorgon .


Imorogn fyller min yngsta son år ...hela 4 år fyller han ...min älskade Simon ...

Det känns kul att han har gjort framsteg med hans ätandet ...

Av pingu - 22 februari 2010 19:31

Jag börjar fundera om människan är skapt på detta viset ? Man blir helt enkelt inte klok på vissa människor ,visst jag vet att ingen är perfekt ..Världen skulle vara så tråkigt då ju . Men när en människa säger åt en ...jag citerar ...


Min kompis tror att du kommer att mygla med hyran ...han tror inte att du kommer att betala till mig .Han tror att du kommer att hitta på massa ursäkter för att slippa undan .


Just då vid det slaget så såg jag rött ...Det är jätte bra att hans sk kompis känner mig och hur jag fungerar ...Frågan är är det verkligen hans kompis som sa så elelr hans jävla ego som talar innefrån ???


Man kan ju börja undra ...Jag tjänar pengar som alla andra inte mycket men har ju jobbat hela tiden ...jag kanske inte är jätte rik när jag väl kommer att gå hemma och är mamma ledig .Det är ju ingen mamma för den delen . Och jag vet vad min sk hyra går på ...Lagade mat idag och tyckte att jag hade lyckats med matlagningen .Klyftpotatis med kotlett och beasås som man vispar . Sallad ...uppskattat nä inte av vissa vuxna här hemma . Simon och jag åt .William han tyckte att köttet var segt ,kanske jag hade kunnat tuggat köttet åt honom innan kanske ..hallå herregud .Man har väl tänder att tugga med eller ???


Sitter här och är väldigt irriterad och känner pressen över att klockan går fort och barna lära läggas ...Så nu får jag nog göra ett jäkla ryck ...Vissa här fattar ju inte att man har ont i kroppen och att man har gått upp jätte mycket . På en vecka har jag räknat ut att jag har gått upp 3 kg ...allt är vatten .Fötterna är svullna och bena och på tal och händerna ...Får inte på mig vanliga skor heller :(


Nä man skall väl bara hålla mun och inte säga nåt ...man kan ju fundera om man har nåt fel på psyket ...ibland blir det bara för mycket och vissa gillar visst att spela på det oxå ...

Av pingu - 21 februari 2010 09:12

Gårdagens schema var ju fullspäckad .Hämtade Rosie och Tussen strax före 11 tiden . Åkte in till Gävle eftersom Rosie bor ju där medans jag och Tussen inte bor så långt ifrån varann . Mc Donalds till lunch och ingen av brudarna har ju ätit frukost så ätit lite mat där då . Sedan var det bara att åka till Skutskär och börja med lägenheten . Konstigt nog så gick det som smort ..


I för sig så var det inte så konstigt om man tänker efter ,vi är två st som jobbar med städyrket och har gjort det i flera års tid nu . Kul hade vi och jag städade badrummet och hann leka rörmokare .Tror inte att lägenheten har varit så där ren någon gång ..Så städad var det inte när jag flyttade in heller .


På kvällen hade jag jätte ont i kroppen ...Bjöd flickorna på middag men åt inte med dom denna gången utan åkte hem för att umgås med familjen ...Vi tycker om Melodifestivalen och denna helgen var ju inte min helg .En thai vagn utanför Hemköp och lite snask att inhandla bla läsk och choklad och chips .William följde med farmor och farfar hem och chips och godis fick han med sig .


Brukar hota med att när man inte sköter sig så får man inget lördags gott ..men det brukar alltid bli gott ändå i slutändan ...för jag vill ju ha själv .Kvällen var ju annars givande och ätit mat ..stark som fan var det så det brann i munnen ...Sa till dom inne i vagnen att jag ville inte ha nåt starkt ,men fick en ändå . Svårt att somna på natten och fick problem med min kista .Igår blev det ris och kyckling med grönsaker ,och dom övriga i familjen åt biff med lök och purjolök..Tyckte deras mat var lite smaklöst men dom åt i allafall så det var ju bra .


Snöar jätte mycket ute och mera kommer så bara att vänja sig i snön ..Men hoppas på en jätte kanon sommar istället med mycket värme efter all denna kyla ..





Av pingu - 19 februari 2010 19:18

Idag är det en sån dag då man vaknar och det är svinkallt ...Tar barna till skolan och dagis och lite ärende på banken ...Sedan hämta och fixa mat så klart  ...maten idag tyckte dom inte om ..


Det kan göra mig lite irriterad när man gör nåt så duger det inte ,i för sig kan man inte gilla allt man äter det fattar ju jag med . Lite på internet och surfa runt så man får tiden att gå .Inte för att man inte har nåt att göra ,för det finns alltid nåt att göra här hemma . Har fjäskat för barnas pappa med att göra matsäck till honom. Frukost ,lunch och middag .Jobbar man 12.5 eller 13 h på jobbet lära man ju äta mat ...Jag skulle bli hur sur som hellst om jag inte fick i mig mat .


Dags att sonda näring så är det kvällen sedan ,har känt mig lite sjuk idag och har känts som om jag har fått lite feber . Frussen och en aning orkeslös ..Äter järntabletter nu för det var ju för lågt så det behövs äta sånt .


Lets dance idag ,få se om man orkar vara vaken och titta ...är lite trött och en lägenhet att städa imorgon ...Mycket att göra innan denna månad är slut ...Och sedan är det full kareta på saker och ting med en nykomling till bebis ...Ångrar inget utan saker och ting har sin mening ..Allt har en mening med livet brukar jag säga ..så kanske det är oxå vad vet jag .



Av pingu - 18 februari 2010 02:53

Dags för kisspaus ,då och då måste man ju upp och tömma denna blåsan . Lite tröttsamt är det ju .Händerna stora som dasslock och har svällt upp i kroppen och har samlat på mig mycket vatten .Kan ju knappt röra händerna utan får starta igång den som en otrimmad moped ...svårstartad med andra ord .


Andra perioden har varit redan ,går ju ganska fort ändå ...så ute och minglar lite kollar runt vad det finns för skoj . Alla sover så att säga ,inte jag dock . Har fixat lite saker idag ,åkt till barnens hus där man fick hämta en babybox helt gratis . Fick en blöjhink och en massa prover på bla blöjor osv . Inte illa och klart finns det så kan man lika gärna skaffa sånt som är gratis ..Det är ju gott .


En ny babykudde var ju behövligt ,ungarna fick en varsin sak från affären ..en billig grej va . När dom är glad så är mamma glad .Dom har förtjänat det om man säger så . Inte så mycket har det hänt hemma idag ,fick besök av faster så det blev sittställning på soffan och lunchen fick man serverat . Korv och pommes ,gott men om man äter korv ofta så tröttnar man till slut .


Nu är det bara 12 dagar kvar av denna resan och det skall bli så skönt att äntligen få komma tillbaka till sin egen kropp igen . Ja fast det får väl ta sin lilla tid ..Hur som hellst så blir det säkert bra på den fronten oxå .Alla går man väl upp mer eller mindre när man väntar barn ...Sånt man får räkna med .





Ovido - Quiz & Flashcards