Alla inlägg under augusti 2011

Av pingu - 26 augusti 2011 23:58

Det värsta som kan hända mig är om tapeterna lossnar från väggen . Det är jag som har varit i farten och tapetserat 3 rum i lägenheten . Gjorde 2 sovrum på 4 dagar och slipade och spacklade . Nu är det bara vardagsrummet kvar och det är endast 5 våder kvar nu . Kan känna att jag nästan spyr av tanken hur drygt det är med att tapetsera.  Känns väldigt skönt att kunna inreda alltihop imorgon . Idag är Wilma hemma hos oss igen efter en väldigt lång tid .


Nu måste man bara fixa rummet bara så man kan ha lördagsmys imorgon nä jag menar idag ..




Av pingu - 20 augusti 2011 21:21

Idag har det spöregnat en hel del och det känns inte så där jätte kul snarare deprimerande . Simon och William har varit på kalas idag och det gick bra . Lämnade Tomas med Melvin så åkte jag och agerade taxi när man skall skjutsas fram och tillbaka . Simon var hos Markus och William hos Joel . Alltid en annan som åker och fixar med presenterna till polarna och Marko han struntar ju i sådant . Även grabbarna måste ha social kontakt med varandra . 


Idag har jag varit på mer eller mindre bra humör . Min sambo han är inte den mest pratglada person jag känner när han är sur . Han är inte även den som är kanske den smartaste personen jag känner ,och den mest klantigaste jag känner . Han behöver i stort sett titta på en sak så går det sönder . Toalocket är sönder i lilltoan . Den har inte sagt till om eller felanmält ,kanske tror han att saker och ting fixas av sig självt ,vilket det inte gör . Sen är jag ju en helt annan person än vad han är ,jag skulle inte kunna tolerera att leva i flera år i samma lägenhet utan att ha en badrumsspegel inne på toan . Helt sjukt . Man får gå ut i hallen för att se sig själv om det är så ,kanske inte den bästa belysningen men men ...


Idag har det varit lite buttert från min sida ..Igår as tråkigt och idag astråkigt . Det finns inga roliga saker att göra känns det som ,ville vika kläder men han vill ju inte hålla mig sällskap och vill inte prata med mig . hmmmlåter det som kärlek ??? Nej jagtror ju inte det . Han är ju som sagt rätt så dödtrist och om man får fråga mig ....så är jag nästan hellre bortrest och gör nåt annat med barna istället för att sitta hemma och häcka men en karl som inte pratar . Men om jag hade dessa pengar så varför inte unna mina barn detta ...

Av pingu - 18 augusti 2011 23:13

Har haft en hektiskt dag idag då man skulle fixa med kompiskalas för William som har fyllt år . Han hade fått en födelsedags present ifrån oss . En Barcelona dress . Shorts och T-shirt som han bara ÄLSKADE jätte mycket . Igår köpte vi en cykel och när vi kom hem så var det fel cykel och kände hur huvudvärken kom då när han började gnälla . Som ett litet barn som inte kunde vänta en sekund längre . Jobbigt värre . Idag bytte vi cykeln och det var jag och pappan som delade på den . Han fick en Polarn och pyret t-shirt av mig då när han fyllde . Och en målarbok från hans bröder . 


Han börjar ju bli äldre och kompisar har han fått sedan vi flyttade hit . Och är överlycklig över att få kompis kalas imorgon . Det skall bli lekar och tips runda . Om vädret tillåter är vi ute men annars blir det inne . Korvgrillning och fika med tårta och godis efteråt . Leka lekar och kanske titta på film elelr nåt men det är sammanlagt tre timmar lång . Tyckte det var lagomt länge . Bara killar som skall komma på kalaset och inga brudar var bjudna .


Hoppas han tycker att det skall bli roligt ,det tråkiga är att släkten är bortrest och någon släkt kalas har han inte haft ännu . Farmor och farfar har dragit iväg till Sundsvall och inte har dom ringt och grattat heller ,mamma hon skulle ju bjuda honom på middag och grabben väntade i flera timmar på att mormor skulle höra av sig . Nä inget svar ,dessutom var hon så jävla sur på mig .Hon hade sagt till ungarna att hon skulle inte prata med mig på ett år . Jaha ja det är hennes förlust tänkte jag . Vissa människor ändrar sig aldrig och det kommer alltid att förbli så . Jag har bildat min familj och dom är väldigt viktiga för mig . 


Av pingu - 17 augusti 2011 10:18

För åtta år sedan kom du till oss och fick se stora vida världen för första gången . Vi var två stolta föräldrar till en liten pojke vid namn Marko William . Du gjorde oss glada och du var önskad du var vår förstfödde son . Vi är väldigt glada över att just du valde oss som förälder . En och annan tår föll ner på mina kinder då jag tänkte hur det hela gick till just denna dagen för åtta år sen . 


Jag älskar dig min son ..Är en stolt mamma . 

Av pingu - 17 augusti 2011 09:43

Har en sambo som har delad vårdanad med hans ex sambo . Mamman bor i Göteborg och tillsammans har dom en dotter . Har fått höra att det är pappan som har fått tagit hand om flickan mycket . Hennes mamma har jobbat mycket och det har väl hänt att han får ta hand om flickan då han är barnfri eller snarare skall vara barnfri . Varför undrar jag då ,jo jag fattar ..älskar man sin dotter är det ju självklart att man vill umgås . Men har man inte rätt till ett eget liv eller att kunna få vara med sina vänner eller flickvän själv ibland ? Är det fel eller är jag helt ute och cyklar . Fick en chock då jag hörde att på dessa 2.5 eller 3 år så har han och hans dåvarande tjej varit själva 5 ggr . Jag tycker att det är alldeles för lite . Det känns konstigt att samma kille är tillsammans med mig nu och är min sambo. 


Jag skulle aldrig acceptera sådant från hans sida . Jag har barn sedan innan och jag älskar alla mina kottar . Men ett eget liv är även viktigt för att kunna orka med och kunna fylla på krafterna för att orka med allt . Man behöver ladda sina batterier ibland . Nu till saken så vill hans ex sambo ha ensam vårdnad på dottern . Men varför ??? Jag bara undrar av vilken anledning ??? Är det för att han bor 57 mil bort ? Vad ger det henne rätten att ens vilja ha det ? Eller bara hota om att "Vänta du bara på ett brev från familjerätten " .Våran dotter mår dåligt och jag vill hennes bästa ,tror hon verkligen på att hon blir bättre av att mamman vill ha henne för sig själv ? Har han inte längre rätten till sin dotter bara för att han bor längre bort ?Många frågor susar runt i min skalle . Det gör mig inte gladare heller som person utan snarare tvärtom ,och rejält hatiskt nästan . 


För mig är det viktigt att ett barn får känna att hon eller han har en familj . Att ha en familj 24 h om dygnet . Där det alltid finns någon vuxen som kan ta hand om dom . Vi har en typiskt barnfamilj med tre grabbar och en tjej som kommer till oss med jämna mellanrum . Vi skulle vilja ha det så att hon bodde hos oss för jämnan så hon kan få ha den möjligheten till en familj där barn får vara barn . 


Men denna mamman hon bara ställer till med bekymmer och jag blir så jävla trött på henne . Gör du min familj och dom jag älskar ledsna så får du skit ifrån mig ..det får du räkna med . Barna är viktigast för mig . Bara för att sambon har flyttat ifrån dottern känns det som om att hon ger honom skuldkänslor över det . Vad är det för fel att vilja flytta och ha ett eget liv och utvecklas som en helt ny person . Där inte den gamla flamman manipulerar och utnyttjar honom . Jag vill hans bästa och så länge han håller sig på min kant är han säker . Han har mycket kvar att lära sig om livet och ansvar . Men man kan inte kunna allt det på en gång . Att utvecklas är en del av livet ,vi lär oss från våra misstag och efter det lär vi oss att inte göra om samma sak ...


Jag är lite orolig ,och den största boven är ekonomin ...men att vilja få ner honom själv när det kostar multi är väl ändå lite mycket att ta i . Antar att mamman inte vill att vi andra skall få träffa hennes dotter ,tyvärr är man inte rik när man är mammaledig ,och vid det här laget borde ju hon veta det . Min sambo sa ett bra ord elelr mening . Jag är inte ensam i den här familjen ...och där hade han en poäng ...Man kan inte bara tänka på sig själv ,han har ju inte bara ett barn utan två och två bonusbarn ...Varje dag är det en kamp eller varje månad att kunna planera för kommande måltider och vända på kronorna tills sambon får massa jobb och kommer igång .


När skall allt detta ta slut ,Hon förstör för oss för vår familj och det tycker vi inte om . Varför ??? Är det för att Tomas har hittat den rätta i hans liv och kanske bara kanske så är jag bättre på att vara mamma . Jag lämnar inte mina barn till olika personer och är borta själv och gör nåt ...Jobbet är inte viktigare att man måste jobba så många extra timmar ...till vad ??? 


Jag önskade innerst inne i mitt hjärta att denne personen kunde ta tummen från rumpan och sluta vara så jävla egotrippad ...EGOTRIPPAD det är mitt favvo ord och det passar just för henne . Nu kan man vänta på steken och ifrågasätta .HUR KAN DU UTSÄTTA PAPPAN FÖR ALL UNDERHÅLL SOM DU SKALL HA ??? BIATCH SVÄLJ SKITEN FÖR FAN. Du vill ha ett krig och det skall du få ..nångång måste allt det här ta slut så alla kan få lugn och ro ...Jag vann kampen men fick kämpa i 3 år ...Du var svartsjuk på mig ..Jag kan säga så här ... Jag är den ende och den rätta ,är du ute efter honom kommer det aldrig ske ,det är slut på manipulativa tider ...Vi är starka tillsammans och du har ingen chans .

Av pingu - 14 augusti 2011 15:53

Jag är TRÖTT, men självförvållat . Axlarna värker och ryggen värker . har en massa saker att göra med lägenheten och jag vill ha det klart nu . Håller på att tapetserar i barnas rum . Vill göra allting färdigt innan jag börjar jobba den 1 sep . jag är en aning nervös över var jag kommer att hamna nånstans . Men skall bli kul att få ekonomin att börja rulla på . 


Tapetseringen står på tur ...Sambo och barn är trötta . Kan tänka mig att mina barn inte har sovit särskilt bra hos min mamma . Noll komfort då man sover på en madrass på golvet . Nä ..jag tror nog att jag vilar en stund så jag orkar att sätta upp dessa tapeter . 

Av pingu - 14 augusti 2011 15:41

Som sagt har ju inte varit på en fest på evigheter . Karin började jag lära känna genom Tanja och har hört mycket gott om henne . Vi har länge pratat om att träffas med barna eller bara komma och ta en fika och bara umgås . Men nu ..fick vi den möjligheten att kunna umgås ordentligt . Det är inte ofta som jag tar och gör något med min sambo ..Jag menar något som är bara för han och mig . Att kunna umgås med andra vuxna .


Vi tackade ja till Karin och Fredriks fest . Fredrik hade fyllt 30 år och det firades med en brakfest . Festen hade allt. Öl,sprit,cider i mängder .Mat i mängder som bestod av fläskfile och potatis med en underbar sås till . Sallad och baguetter . Vin i massor både rött och vitt . Trubadur och massa lekar ,trevliga och roliga människor som man fick lära känna . En stor underbar pool med 27 gradit vatten .Ja som sagt festen hade allt ,underbart hus ,fin miljö och trevlig värdinna . Alla trivdes och var öppna .


Mamma tog hand om alla tre grabbarna så vi fick gå på festen . Så längesedan vi var själva .Sedan 15 maj 2009. Cyklade dit och hem ,men hann tyvärr inte så långt då Marko ringde och frågade om vi ville basta . Bastun hoppade jag över . Jo en aning rund under fötterna och kände att man mådde inte riktigt bra . Det blev lite för mycket av det goda . Min ex sambo han kom oxå på festen och det var ju bara roligt . Han var inne på hans 6 dag med alkohol . Jobbigt värre ...tar ju stryk på hans stackars lever . 


Hur som hellst ...Väldigt trött men det var som sagt värt det . Hade jävligt roligt och är glad att vi kom på festen . Brakfesten jag aldrig kommer att glömma . 

Av pingu - 9 augusti 2011 21:16

Idag har det varit en annorlunda dag . Har varit hos Lina och hennes familj tillsammans med grabbarna . Lina är Simons gudmor och det var ungefär 3 år sedan vi träffades . Det är roligt att kunna återta kontakten igen efter så många år . Jag kommer ihåg när jag träffade henne för första gången . Jag skulle börja på gymnasiet och linjen var Barn och Fritid . Hade hamnat i en klass där jag inte kände så många . Det var mest Gävlebor just i den klassen . Där satt hon ..tjejen som jag kom ihåg från första skoldagen . Vi blev vänner och började lära känna varandra . 


Det har varit väldigt trevligt idag , att se mina pojkar tillsammans med hennes dotter Juni. Jag önskade oxå att vi bodde i ett stort hus med en egen trädgård som man kan odla massa saker i . Jag blev väldigt imponerad då jag fick dricka hemmagjord körsbärssaft från deras trädgård ..Hennes sambo hade gjort den själv .


Lina har alltid varit duktig med växter och odlar egna grönsaker . Det är roligt att se hur duktiga dom är . Tiden gick fort och ute åskade det ..Hade lovat barna idag att det skulle bli bad ute men det fick bli nåt annat . Dom blev rätt så sur på mig men det struntar jag i . När vi kom hem från Lina åkte vi hela familjen för att handla mat på Willys . Sambon har gjort fint i köket och tagit tillbaka köksmöblerna . Han har även spacklat och handlat roller tills imorgon så vi kan sätta upp tapeterna . 


I sovrummet kommer det gå i vitt med skimmer i . Mönstret är häftig ,svårt att förklara bara . Så nästa person som flyttar in i denna lägenhet kommer att få en ljus lägenhet . Vitt vitt vitt ...Ljus och fin som sagt . Att ha vitt ,betyder inte att allt skall gå i vitt . Vi är rena rama färgklickar , man kan kombinera mycket med färger och tyger . Jag kommer att bli så nöjd när allting blir klart . Jag har räknat ut att det får högst ta en vecka på alla tre rum som vi skall tapetsera . Det är vårt sovrum,vardagsrummet och gossarnas sovrum . Resten är klart och nyrenoverat .


Jag älskar verkligen att inreda ..är lite som man brinner för ,sy,måla och att bara skapa med händerna är roligt . Det är första gången som jag tycker att hemmet känns ombonat och hemtrevligt . Det bästa med allt är att jag har hittat någon som har samma intresse med att få hemmet att bli hemtrevlig.




Ovido - Quiz & Flashcards