Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Besök hos Lina med familj.

Av pingu - 9 augusti 2011 21:16

Idag har det varit en annorlunda dag . Har varit hos Lina och hennes familj tillsammans med grabbarna . Lina är Simons gudmor och det var ungefär 3 år sedan vi träffades . Det är roligt att kunna återta kontakten igen efter så många år . Jag kommer ihåg när jag träffade henne för första gången . Jag skulle börja på gymnasiet och linjen var Barn och Fritid . Hade hamnat i en klass där jag inte kände så många . Det var mest Gävlebor just i den klassen . Där satt hon ..tjejen som jag kom ihåg från första skoldagen . Vi blev vänner och började lära känna varandra . 


Det har varit väldigt trevligt idag , att se mina pojkar tillsammans med hennes dotter Juni. Jag önskade oxå att vi bodde i ett stort hus med en egen trädgård som man kan odla massa saker i . Jag blev väldigt imponerad då jag fick dricka hemmagjord körsbärssaft från deras trädgård ..Hennes sambo hade gjort den själv .


Lina har alltid varit duktig med växter och odlar egna grönsaker . Det är roligt att se hur duktiga dom är . Tiden gick fort och ute åskade det ..Hade lovat barna idag att det skulle bli bad ute men det fick bli nåt annat . Dom blev rätt så sur på mig men det struntar jag i . När vi kom hem från Lina åkte vi hela familjen för att handla mat på Willys . Sambon har gjort fint i köket och tagit tillbaka köksmöblerna . Han har även spacklat och handlat roller tills imorgon så vi kan sätta upp tapeterna . 


I sovrummet kommer det gå i vitt med skimmer i . Mönstret är häftig ,svårt att förklara bara . Så nästa person som flyttar in i denna lägenhet kommer att få en ljus lägenhet . Vitt vitt vitt ...Ljus och fin som sagt . Att ha vitt ,betyder inte att allt skall gå i vitt . Vi är rena rama färgklickar , man kan kombinera mycket med färger och tyger . Jag kommer att bli så nöjd när allting blir klart . Jag har räknat ut att det får högst ta en vecka på alla tre rum som vi skall tapetsera . Det är vårt sovrum,vardagsrummet och gossarnas sovrum . Resten är klart och nyrenoverat .


Jag älskar verkligen att inreda ..är lite som man brinner för ,sy,måla och att bara skapa med händerna är roligt . Det är första gången som jag tycker att hemmet känns ombonat och hemtrevligt . Det bästa med allt är att jag har hittat någon som har samma intresse med att få hemmet att bli hemtrevlig.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards