Alla inlägg under december 2011

Av pingu - 25 december 2011 12:46

Lugnt och stilla hemma . Har sovit med Melvin och ingen som hellst lust till nånting varken prata i telefon eller att göra något . Jul jul strålande jul ...Nej inte min jul ,inget strålande jul . Varför ....vad har jag gjort för att förtjäna detta ???  Ute skiner solen och det är grönt på marken . Tomas lämnade oss idag och jag kände att jag inte ville ta farväl av honom . När han sedan stängde dörren grät jag som en femåring . Höll om min ett åriga son och grät . Undrar vad han tänker om hans mamma . Massa saker att göra hemma ,prinsessan kommer till den 29 och då skall det vara fint och städat på rummet . Har ingen lust till nånting ...Livs glädjen är lika med noll . Börjar ett nytt liv efter nyår om bättre kost och träning på det ... Nu har jag några dagar på mig att tänka hur jag vill ha det i mitt liv i fortsättningen ...


Jag kan inte leva med en man som inte kan prata med mig om precis allting ,som låter sur och grinig när han pratar med mig och barna hemma . Jag skall inte behöva betala pengar till en familjerådgivare för att lösa våra relationsproblem som uppstår ibland .  Få se vad denna dagen har att bjuda på . 

Av pingu - 25 december 2011 12:33

Jahapp gott folk ...Julen är ju till för alla ,julen betyder att man skall umgås med sina nära och kära . Förra julen åkte jag och barna till Göteborg . Stannade där i ungefär en månad och lite till. Denna julen skulle mina andra två barn vara med deras pappa och lika på nyår. 


Har letat efter den perfekta julklappen att skänka till folk . Började i ganska god tid för att få till det . Har i år fått en "mugg " i julklapp från min sk sambo. En jätte fin mugg med ett kort på min gullunge Melvin . Jo jag blev rörd ..Men jag tyckte väl att EN MUGG. Har varit snäll hela året och var inte värd mer än en mugg...


Det är ju tanken som räknas eller hur .Men kan dock tycka att jag inte hade gett en mugg bara och inget mera sedan . Han hade satt in pengar på mitt konto för att jag skulle handla julklappen åt mig själv . Besviken och irriterad över allt det här med julen . Stod för förlovningsringarna till nyår och julklappar som jag har valt ut för dom personerna för att sedan skriva hans namn på dom . Men hade ju ändå tyckt att det hade varit roligt att få något som han hade kunnat lägga mera tid och kärlek på . Min sambo är så jävla konflikt rädd och en fegis när det gäller problem i ett förhållande . Tröttsamt men tycker om honom ändå ...Han lämnade mig och hans son på självaste JULAFTON... Melvin och jag fick fira ensam i många timmar . Idag JULDAGEN åkte han ifrån oss för att fira med hans släktingar . Om jag hade fått reda på detta tidigare som en månad i förväg eller mera hade jag kunnat söka om mamma ledighet och lagt undan pengar . För att kunna klara dom dagarna man är mammaledig . Man tjänar skit när man är hemma från jobbet .


Hur som hellst ...Denna julen suger ,medans min sambo har åkt på semester och har samvete att bete sig som ett jävla svin mot oss hans familj . Jag vet inte vad jag gör för fel ...Är det fel på mig eller är det ett jävla genetisk fel att fanskapet inte kan prata med mig om nåt som är lite obehaglig . Jag är trött,sårad och med ett krossat hjärta ratar jag denna jul ...Hoppas ni andra har haft det bättre än mig och min son .

Av pingu - 8 december 2011 00:11

Då har man gjort lite bloggar idag :) Dags att få lite sömn i bollen för att kunna orka med det man skall göra imorgon . Skall packa pojkarnas kläder för dom skall vara hos pappan tors-lör . Nu blir det att krypa in i det kalla täcket i sovrummet . Ha det gott allesammans ...Tack för att ni tittar in :)

Av pingu - 8 december 2011 00:05

Dig vill jag åldras med . Tillsammans med våra barn går ni jämnsides . Sida vid sida skall vi gå tillsammans och älska varann tills vi har nått våra sista andetag . Du är den jag har väntat på . Tillsammans skall vi göra den längsta resan ihop att få leva tillsammans och åldras .Du är luften jag andas och utan den kan jag inte vara utan . Du gör mig glad och jag skall älska dig så längen jag lever nu och för alltid . // Din för alltid 

Av pingu - 7 december 2011 23:58

På lördag smäller det . En förstagången besök för min sambo på Läkerolarenan . Och för er andra så har jag och barna bott i den nya lägenheten i ett år nu . Vi flyttade in den 1 dec . Tiden går ju verkligen fort . Hoppas på att BRYNÄS tar hem segern för då skulle jag bli så GLAD. 


Lördag innebär även träning för Simon på hockyskolan och William har även träning och match på söndag på Läkerolen mot Brynäs .På fredag skall jag ut på en romantisk date med min älskade då vi för första gången kanske skall ut på bio eller bara gå ut och äta på tu man hand . I 3 år och 5 mån har vi hållt ihop trots alla omständigheter så har vi börjat denna förhållande från fel håll . Men det löste sig till det bästa . Hur som hellst ...han är min andra halva och jag älskar honom trots allt som har hänt . Han finns vid min sida och det känns toppen . Man skall vara positiv och tänka framåt .

Av pingu - 7 december 2011 23:44

Oj att det kan vara roligt att skriva av sig . Jahapp vad har hänt ..Jobbat idag och haft skoj på jobbet . Vid 15 tiden hade vi inte så mycket att göra så då fick man vara lite duktig att försöka hitta på nåt . Jobbar med min Janet Berg som jag kallar för Berg . Henne hämtar jag varje morgon och vi samåker tillsammans . När hon röker är jag ute och passivröker ,det är ju dumt och vara inne och jobba när andra är ute . Hahaha lustigt eller hur . Denna dagen har ju varit intressant då min arbetskamrat har kommit tillbaka från sin sjukskrivning . Det är roligt att hon är tillbaka igen ,på nåt sätt har vi allihopa saknat hennes små sk frivarv runt maskinerna . Jag vill inte säga hennes namn så jag kallar henne för Ankan . Hon är rätt så förvirrad och en jobbarkompis har gått bredvid henne hela tiden för att se så hon gör rätt . Man kan väl säga att hon har fått 5 veckors introduktion . Tänk om man hade det så bra på ett jobb . 

xå . 

Men nu är hon tillbaka och återigen är våran lilla Anka tillbaka och ...jag ser dessa frivarv framför mig . Inte för att vara taskigt men vi är där på samma villkor förutom att vi andra får stressa häcken av oss för att hinna . Jag kan höra hennes sk lärare säga bra jobbat ..ta det lugnt nu . Okay jag daltar inte ..jag är rätt så rak . Välkommen till denna kaffefabriken . Det är stressigt här och det gäller att kunna jobba med bägge händerna om man skall klara sig . Jag älskar verkligen mitt jobb att kunna skrota nere i källaren i dessa dammhålor och när onsdagen kommer kan man fylla på sitt choklad och kaffeförråd hemma . Det är livet ,känner mig som en hamster jag bunkrar upp godis och kaffe och massa choklad :) Man lever bara en gång ,men ta mig sjutton skall man börja träna oxå.


Man vill ju gifta sig nångång så innan dess måste jag se lite slankare ut . Varje gång min sambo tvättar mina jobbarbyxor får jag lägga mig på bänken i omklädningsrummet för att få igen knappen på brallan . Min trogna Berg brukar som regel hjälpa mig upp ...känner mig som en skalbagge som har hamnat på rygg. 


idag åt jag en romantisk middag med min kära sambo . Potatisklyftor med en god sås . Nu äter ju inte han beasås . Den han gjorde var ganska blaskig det var Alpnärings eget gokka moja . Men hur som hellst jag hällde i potatismjöl och det blev jävligt tjockt . Som en beakräm .En rysning och bara se glad ut och svälja skiten man har gjort med den goda såsen . Maten var ljuvlig .Men jag däremot är inte så smart .



Av pingu - 7 december 2011 23:15

Då var det dags igen ...det var ju ett tag sedan sist . Använder mig av denna blogg sidan för att kunna ventilera av mig av livet . Det behövs från gång till gång ...Det har hänt så mycket på sistone så jag vet inte var jag skall börja . 


Jag har nyligen blivit en hockeymamma till min äldsta son William . Det är roligt att titta hur han utvecklas och att han har ett sådant intresse för hockey trodde jag verkligen inte att han hade . Min mellersta pojke Simon är även intresserad av att få börja spela hockey. Simon har ju alltid kommit i första hand och nu är det ju Williams tur att få den uppmärksamheten som han har gått miste om . Men Simon har ändå varit nöjd med det han har fått och otroligt tacksam . Han fick egna hockyskydd och full utrustning . Jag köpte det som en tidig julklapp ,och tänker ställa upp för mina pojkar när det gäller deras intressen för sporten . Han sken och var otroligt mallig när han visade upp alla hans skydd för sin pappa. 


Som sagt mycket som har hänt ...Snön har ju kommit vilket är ju bra . Julen börjar närma sig mer och mer . Än har jag inte köpt alla julklapparna ännu ,men är på god väg . Köper en hel del från jobbet då jag köper billigare kaffe och godis från jobbet .Har nu på g att fixa julklappar till Tomas föräldrar och till släkten i söder . Men det är svårt att köpa till mina egna kottar . 


Sambo jobbar natt och jag skall skjutsa min William till fritids på morgonen då jag börjar jobba kl 7 . Sedan är det ju julbord med jobbet imorgon kväll . Stannar efter jobbet och duschar och gör mig sockersöt inför kvällen . Skall bli roligt att träffa dom andra från jobbet privat.


Min ex sambo har börjat dejta nu vilket är bra . Det behöver han . Över tre år har gått sedan jag gick ifrån honom och nu är det dags även för honom att gå vidare med sitt liv . Valet av tjejen var väl si så där ...Samma brud som




han var otrogen med då när han och jag var tillsammans . En tjej som kommer ifrån Östersund ,verkar trevlig men kan tyvärr inte säga så mycket ännu . Känns som att historien spelas om igen ...Men jag har det bra på kärleksfronten ,den uppmärksamheten och kärlek som jag får av min sambo är kanon . Känner mig som en prinsessa . 


Barna är lite fundersam över pappas nya tjej ...Men har talat om för dom att hon är säkert trevlig , och jag tror säkert att även Hanna har utvecklats och mognat en hel del sedan sist . Enligt Marko är hon snäll och barnkär ...Hon läser till barnmorska och är färdig till sommar . Bra sa jag då ...då kan hon kolla på sig självt hur långt gånget hon skulle vara kläckte jag ur mig ...Så jävla dåligt skämt :S


Det känns lite i mitt hjärta men är glad att han träffat någon ...och jag hoppas att hon är snäll mot pojkarna . Jag hoppas att Marko är en snäll kille med ... Jag hoppas att han inte är en mansgris som han alltid har varit :S


Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards