Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Äntligen har snön kommit hit:)

Av pingu - 7 december 2011 23:15

Då var det dags igen ...det var ju ett tag sedan sist . Använder mig av denna blogg sidan för att kunna ventilera av mig av livet . Det behövs från gång till gång ...Det har hänt så mycket på sistone så jag vet inte var jag skall börja . 


Jag har nyligen blivit en hockeymamma till min äldsta son William . Det är roligt att titta hur han utvecklas och att han har ett sådant intresse för hockey trodde jag verkligen inte att han hade . Min mellersta pojke Simon är även intresserad av att få börja spela hockey. Simon har ju alltid kommit i första hand och nu är det ju Williams tur att få den uppmärksamheten som han har gått miste om . Men Simon har ändå varit nöjd med det han har fått och otroligt tacksam . Han fick egna hockyskydd och full utrustning . Jag köpte det som en tidig julklapp ,och tänker ställa upp för mina pojkar när det gäller deras intressen för sporten . Han sken och var otroligt mallig när han visade upp alla hans skydd för sin pappa. 


Som sagt mycket som har hänt ...Snön har ju kommit vilket är ju bra . Julen börjar närma sig mer och mer . Än har jag inte köpt alla julklapparna ännu ,men är på god väg . Köper en hel del från jobbet då jag köper billigare kaffe och godis från jobbet .Har nu på g att fixa julklappar till Tomas föräldrar och till släkten i söder . Men det är svårt att köpa till mina egna kottar . 


Sambo jobbar natt och jag skall skjutsa min William till fritids på morgonen då jag börjar jobba kl 7 . Sedan är det ju julbord med jobbet imorgon kväll . Stannar efter jobbet och duschar och gör mig sockersöt inför kvällen . Skall bli roligt att träffa dom andra från jobbet privat.


Min ex sambo har börjat dejta nu vilket är bra . Det behöver han . Över tre år har gått sedan jag gick ifrån honom och nu är det dags även för honom att gå vidare med sitt liv . Valet av tjejen var väl si så där ...Samma brud som




han var otrogen med då när han och jag var tillsammans . En tjej som kommer ifrån Östersund ,verkar trevlig men kan tyvärr inte säga så mycket ännu . Känns som att historien spelas om igen ...Men jag har det bra på kärleksfronten ,den uppmärksamheten och kärlek som jag får av min sambo är kanon . Känner mig som en prinsessa . 


Barna är lite fundersam över pappas nya tjej ...Men har talat om för dom att hon är säkert trevlig , och jag tror säkert att även Hanna har utvecklats och mognat en hel del sedan sist . Enligt Marko är hon snäll och barnkär ...Hon läser till barnmorska och är färdig till sommar . Bra sa jag då ...då kan hon kolla på sig självt hur långt gånget hon skulle vara kläckte jag ur mig ...Så jävla dåligt skämt :S


Det känns lite i mitt hjärta men är glad att han träffat någon ...och jag hoppas att hon är snäll mot pojkarna . Jag hoppas att Marko är en snäll kille med ... Jag hoppas att han inte är en mansgris som han alltid har varit :S


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards