Alla inlägg under april 2010

Av pingu - 29 april 2010 23:19

Känns inte sådär jätte kul att leva detta liv just nu .Många saker som svider ,man blir sårad och kan inte förstå hur kallkänslig man kan vara . Tycker synd om barna ,det är dom som lider mest . Inte kul att höra varje dag när mamma och pappa bråkar . Inte roligt att bli nervärderad gång på gång .

Kom ihåg mig själv när jag var liten ,hade en pappa som drack jämt .Gång på gång hackade han på min mamma . Det gjorde henne ledsen att jag var så trött på farsan . Önskade just då att mamma kunde flytta ur huset med oss .


Idag befinner jag mig nästan i samma sists . Två barn med denna karl  och ett barn på 2 mån med en annan man .. Det har jag åstadkommit med i mitt liv . Livet är omtumlande ,men inget förvånar mig längre när det gäller barnas pappa .


Man måste må så himla dåligt innerst inne att man vill såra den andre . Jag önskade att jag bara kunde flytta härifrån och få en bostad nån annanstans ..Börja ett nytt liv med barna från början .Ingen karl som sårar och nedvärderar en . Vill ha någon i mitt liv som respekterar mig ,älskar mig mig för den jag är .



Av pingu - 24 april 2010 13:36

Idag är det kalas för gossarnas kusin Jonny .Kom ihåg honom när han var så liten och hade precis börjat tappat tänderna . Jag hade börjat träffa hans morbror Marko .Jonny var ungefär 5 år ..Oj känns som en hel evighet ...


Men hur som hellst så går tiden fort ,vad har jag åstadkommit med ? Jo 3 fantastiska pojkar ...Två med en Marko och ett med Tomas . Alla tre är underbara .Lördag idag och då får man äta lördags godis .Köpte choklad ,vet inte hur längesen det var jag åt en god choklad bit ...köpte Lindts med mousse i ...Guuuud så gott ,njuter när jag låter den smälta i min mun ...


Härligt väder och man blir glad ...promenad och skal äta lite god mat sedan och äta massa gott . Bilen får lite service med luft i mina däck ,är väl en fördel när man skall åka nånstans .Sonen nr 3 han sover ute ...


Som jag brukar säga åt mig själv ..You love me and I love you...man får det bästa svaret när man pratar för sig själv ..inte alltid kan jag tycka alla ggr . Men den som sa till mig han var ju klok ändå ..O jag tycker om honom jätte mycket ...



Av pingu - 22 april 2010 14:39

Dagen idag ..kollade ut genom fönstret när jagvaknade på morgonen .Shit skit mycket snö och alldeles vitt o vinter är tillbaka igen . Nä ååhh vad trist ,igår gick jag en lång promenad och verkligen njöt av den friska luften trots nordliga vindar och grabbarna cyklade .


har man lovat så har man ju lovat och jag försöker att hålla det jag har lovat . Vet själv hur besviken jag kan bli . Ungarna hemma från dagis och skolan . Det är minsann inte lätt att få till det på morgonen med ett litet som vill ha tutten stup i kvarten ..


Har inte varit ute nåt och vill inte känna den kalla friska luften ..uuhh så kallt .man blir ju bortskämd när det nästan är vår ute och blommorna ploppar upp ur marken .


För ett år sedan var det jag gjorde min road tripp till Göteborg. Mitt livs största utmaning på egen hand . Ingen som kanske trodde att jag skulle klara av det för att jag är en tjej ...jag tyckte att  jag var jätte tuff .


Längtar längtar ...

Av pingu - 20 april 2010 08:03

Kan inte förstå hur man kan vara så jädrans elak . Allt för att reta upp mig och psyka mitt psyke till maximum. Det gör mig matt och jag tröttnar . Nu vill jag bara flytta till en annan ort så man slipper detta .


Jag är väl en typiskt person som ...springer med benen på ryggen ,innan det blir alldeles för mycket . Vad är rätt egentligen ? Stanna för barna ,eller hitta en balans och en salgs harmoni i sitt liv . Uppleva nåt annat ,jobba nån annanstans ...


Många funderingar och tankar som rör kring det här . Innerst inne vill jag inget hellre än att börja om från början ,ny ort ,nytt jobb och möjligtvis någon jag hittar som jag kan dela tillvaron med . Men kan ju ha det så här med ...Traggla på samma ställe för att en annan bromsar upp en ,får vara barnvakt åt ens egna ungar så att han kan gå ut och supa med sina vänner ,trots att det är min lediga helg . Det skulle ju dras på hyran och blir en tusenlapp mindre . Jo rena rama dårhuset är det .


Invecklat så in till tusan ...Igår var jag irriterad men det var ju ingen nyhet det heller . Själv kan ju vissa leka personlig assistent ...Hjälper andra och när det kommer till mig så är det inte så lockande ...


Gjorde vårrullar igår ,gott men hade även lust att bara kasta allting för att har ingen lust att göra mat när någon jävlas med mig ...BACKOFF

Ja hur gör man ??? Skall man verkligen leva ett sånt här liv ,när humöret går åt helvete var och varannan dag ???


Undrar vad man har för otrevligheter idag då ...Återstår att se liksom ...

Det som jagblir glad över är mina barn ...William ,Simon och Melvin ...tur att man har dom iaf .

Av pingu - 19 april 2010 10:44

Det fanns en tid då jag åkte själv , alltid lika spännande att komma iväg hemifrån .Känner mig som en liten tjej som är ute på nya äventyr ut i stora vida världen . Denna gången var det ju annorlunda ,jag åkte inte ensam .


Jag visste inte när det skulle ske ,och hur det skulle bli .Mitt liv har varit så turbulent en tid ,en tid då man bara vill lägga sig och dra nåt gammalt över sig . 14 april bar det iväg till Göteborg med sonen Melvin . Min yngsta och absolut sista barn . Tåget skulle gå 5.25 från Gävle och tidigt var det ju och x 2000 så bättre kunde ju det inte bli . Direkt tåg till Götet .


Spännande att ha ett spädbarn ,och hade bara hoppats att allt skulle gå bra för oss. med all packning o allt som skulle med . Resan gick bra .Han sov hela vägen nästan .När vi äntligen kom fram till slutstationen så var jag mest nervöst över hur det skulle bli..mötet mellan mig och Tomas .


Det gick bra och nu äntligen efter snart 7 veckor fick han träffa Melvin . Kändes skönt att träffa honom igen ,man hade så många frågor och funderingar om vissa saker . Och jag var självklart stolt att visa ...honom sonen .


Har varit 5 underbara dagar i Göteborg .Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga . har saknat mina gossar jätte mycket William och Simon . Men har varit jätte skönt att komma iväg .En miljö ombyte och bara rå om sig själv ,äta mat och vila och bara vara . Äta mat är ju nåt man måste göra .Men i min vardag så är det inte alltid jag hinner med det .


Melvin har sovit jätte mycket och passat på att vilat upp sig . Det var trevligt att han fick träffa sin pappa efter sån lång tid ,och farmor och farfar . Önskar att man kunde vrida klockan lite grann och stanna den ... Älskar staden ,atmosfären och det lugna tempot runt omkring .


En annorlunda resa ,en resa som var nödvändig ...får tacka min mamma som puschar på mig med vissa saker . jag älskar henne jätte mycket .



Av pingu - 2 april 2010 12:18

Mamma ringde och ville at jag och grabbarna skulle åka till Ica -Maxi .Pojkarna skulle vara påskkärringar ,det var då man fick påskgodis . jaja tänkte nån annan . Kan ju lika gärna köpa ..men dom gillar att klä ut sig och var ju dom enda som var påskkärring  på hela affären .


Melvin var med ,släpade med mig på tre underbara barn . Mamma passade på att handla och jag med för den delen . Mamma började hennes pass vid 14 -tiden så jag gav henne skjuts till jobbet . Hon ville bjuda på lunch men jag avböjde .Det var bra för oss och lagar mat hemma sedan . Melvin han sov ju nästan hela tiden .


Åkte och hälsade på mammas jobb .Tanterna och gubbarna tyckte det var roligt när kottar små kom och hälsade på . Det gjorde dom glada .Dom fick godis och sedan åkte vi hem igen ,Melvin hade inte fått mat på över 4 h ..Nu var han jätte arg och jätte hungrig . Man är ju rädd att han får lågt blodsocker . Har fortfarande pencillin kur och är snart klar med den .Han skulle äta den i 7 dagar .


Vid 16 snåret kom Tessan med lilla Edvin .Vi har känt varann sedan William var liten och vi träffades på en fest och även där klickade våran kemi. Vi kan prata om i stort sett allt . Hade gärna velat prata med henne ostört men grabbarna var hemma så vill inte prata tjejsnack . Vi tittade på Hitta Nemo ,fikade och hade trevligt .


Hon och jag får ta och fika själva eller ta en jätte lång promenad och prata .Nu kan vi gå på Kyrkis ... har inte kunna ta dit Melvin tyckte att han var ju så liten och en källa att få massa baciller .


Grabbarna har varit med mig hela dagen .har pysslat och ritat påsk kort . marko åkte til hans kusin i Sätra i Gävle . Så där var det festa som gällde . Kom hem och var allmänt full och dryg som vanligt .Orkar verkligen inte lyssna ,och man började ju fundera vilket jävla liv man egentligen har . Är det så här man skall leva sitt jävla liv ???


Bo under samma tak bara för barna ,han gnäller , han vill gå ut ,han vill festa ,och skall vara hemma och passa ungar . För mina pengar kan jag ha det bättre nån annan stans .Hyran 4000 kr . Har ett grönt rum ,ett hus man får äran att städa ,en karl dock inte min ..som gnäller och är dryg särskilt i fyllan .

Och man gör det här för barna ,jo lite för en själv .Trodde man skulle vinna nåt på det ...snarare tvärtom .


Finns inget värre när folk pratar finska till en och jaginte förstår . Eller när man har druckit ,otrevlig ,dryg och jävligt äcklig ...

Han säger bara ..Upp med arsle vad fan är Päivi eller Annica ? jaha ja tänkte jag ...


Nä rena rama dårhuset att bo i .Ungarna lära ju märka till slut att man inte mår bra . Nätterna är mina varenda en av dom .Önskade det såg annorlunda ut . Hade säkert fått avlastning från pappan om jag hade varit där . jag blir tokig ,behöver sova och en jävla mansgris som är gnällig och dryg ,rena psykiskt misshandel . Jag är olycklig och tycker det är jobbigt att vara hemme . Jobbigt att beöva tänka åt andra . Väljer att stänga in mig i mitt rum .


han ligger på soffan och sover .han fattar inte att han har ett ansvar dagen efter .















Ovido - Quiz & Flashcards