Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Skärtorsdag

Av pingu - 2 april 2010 12:18

Mamma ringde och ville at jag och grabbarna skulle åka till Ica -Maxi .Pojkarna skulle vara påskkärringar ,det var då man fick påskgodis . jaja tänkte nån annan . Kan ju lika gärna köpa ..men dom gillar att klä ut sig och var ju dom enda som var påskkärring  på hela affären .


Melvin var med ,släpade med mig på tre underbara barn . Mamma passade på att handla och jag med för den delen . Mamma började hennes pass vid 14 -tiden så jag gav henne skjuts till jobbet . Hon ville bjuda på lunch men jag avböjde .Det var bra för oss och lagar mat hemma sedan . Melvin han sov ju nästan hela tiden .


Åkte och hälsade på mammas jobb .Tanterna och gubbarna tyckte det var roligt när kottar små kom och hälsade på . Det gjorde dom glada .Dom fick godis och sedan åkte vi hem igen ,Melvin hade inte fått mat på över 4 h ..Nu var han jätte arg och jätte hungrig . Man är ju rädd att han får lågt blodsocker . Har fortfarande pencillin kur och är snart klar med den .Han skulle äta den i 7 dagar .


Vid 16 snåret kom Tessan med lilla Edvin .Vi har känt varann sedan William var liten och vi träffades på en fest och även där klickade våran kemi. Vi kan prata om i stort sett allt . Hade gärna velat prata med henne ostört men grabbarna var hemma så vill inte prata tjejsnack . Vi tittade på Hitta Nemo ,fikade och hade trevligt .


Hon och jag får ta och fika själva eller ta en jätte lång promenad och prata .Nu kan vi gå på Kyrkis ... har inte kunna ta dit Melvin tyckte att han var ju så liten och en källa att få massa baciller .


Grabbarna har varit med mig hela dagen .har pysslat och ritat påsk kort . marko åkte til hans kusin i Sätra i Gävle . Så där var det festa som gällde . Kom hem och var allmänt full och dryg som vanligt .Orkar verkligen inte lyssna ,och man började ju fundera vilket jävla liv man egentligen har . Är det så här man skall leva sitt jävla liv ???


Bo under samma tak bara för barna ,han gnäller , han vill gå ut ,han vill festa ,och skall vara hemma och passa ungar . För mina pengar kan jag ha det bättre nån annan stans .Hyran 4000 kr . Har ett grönt rum ,ett hus man får äran att städa ,en karl dock inte min ..som gnäller och är dryg särskilt i fyllan .

Och man gör det här för barna ,jo lite för en själv .Trodde man skulle vinna nåt på det ...snarare tvärtom .


Finns inget värre när folk pratar finska till en och jaginte förstår . Eller när man har druckit ,otrevlig ,dryg och jävligt äcklig ...

Han säger bara ..Upp med arsle vad fan är Päivi eller Annica ? jaha ja tänkte jag ...


Nä rena rama dårhuset att bo i .Ungarna lära ju märka till slut att man inte mår bra . Nätterna är mina varenda en av dom .Önskade det såg annorlunda ut . Hade säkert fått avlastning från pappan om jag hade varit där . jag blir tokig ,behöver sova och en jävla mansgris som är gnällig och dryg ,rena psykiskt misshandel . Jag är olycklig och tycker det är jobbigt att vara hemme . Jobbigt att beöva tänka åt andra . Väljer att stänga in mig i mitt rum .


han ligger på soffan och sover .han fattar inte att han har ett ansvar dagen efter .















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards