Alla inlägg under november 2011

Av pingu - 19 november 2011 08:31

Precis som ovan känner jag så ...Så jävla irriterande att behöva känna så här. Det här är första julen som vi är sambos . Alla andra gånger när det har varit storhelger och dyligt har jag tagit mig ner till Göteborg. Denna julen känner jag mig splittrad . Mina barn skall fira jul med deras pappa och Marko min ex sambo . Han jobbar och står i på mellandagarna precis som jag . Har inte råd att vara hemma och jag försörjer familjen . Jag är familjens överhuvud och den som har det tyngsta lasset med att betala alla räkningar . Har tagit en sambo som har glidit sig fram på en jätte räkmacka . Hoppades att denna idiot skall bättra sig . Inte nog med att han har varit otrogen mot mig förr ,jo det är ju en annan historia ,men det har jag aldrig förlåtit honom för. Men jag har valt att skaka av mig det och valt att leva med just honom . Nu till saken ,närmar sig den förbaskade julen . Hans släktingar bor i södra Sverige och så klart mammas lilla gris vill komma och besöka släkten . Jag förstår honom . Men förstår han mig och min situation ??? Har barn med två män och två barn sedan innan . Kan inte bara försvinna nånstans utan att diskutera om saken med den andra pappan . I det här fallet har hans sk ex sambo varit inblandad i det hela . Det är hon ..som håller i trådarna , Hans dotter har han inte fått träffat när han har kännt för det tex enligt överrenskommelsen skall hon komma hit en gång i månaden . Det har skitigt sig rejält på denna front . Men hon skickade sms om hennes jävla julschema och ville veta hur det blev . Ja minsann nu duger min idiot till sambo ,att vara pappa för deras gemensamma dotter . Helt plötsligt duger han . Jag har varit vid hans sida när det har varit struligt . Och min idiot till sambo , han går bakom min rygg och planerar om subbans jävla julschema ,utan att prata sedan med mig . Ursäkta att vi finns jag och dom andra i denna familj. Känner mig lurad ,besviken och allmänt jävla irriterad på hela situationen . Varför skall det bara hända mig att jag skall få allt jävla skit i världen för att jag är snäll ???v Han höll tyst om det här med julen tills jag nämnde barnas julschema som skall vara inlämnad innan 1 dec. Jag har inga semester dagar att ta ut . Men har många mammadagar på Melvin . Men hur i helvete kan man leva på det ??? Lika med noll kr. Han har tydligen bestämt sig redan . Han åker till sina föräldrar och jag får stanna hemma och jobba mig igenom jul och nyår . För jag har ju räkningar som alla andra svenssons och jag trodde när man är sambos skall man dela på alla räkningar som berör bägge . Men tydligen har jag fel . Han är tydligen fortfarande sambos med hans subba till ex sambo . För dom kan planera om julen och den där jävla julschemat kan hon stoppa i hennes jävla arsle . Nu är jag less på allt och allt jävla skit jag har fått . Få se hur länge denna tid varar ...Jag börjar tvivla ,mår skitdåligt och vem fan bryr sig egentligen ??? Jo min kompis från Skövde ...Tack för att du finns .

Av pingu - 2 november 2011 07:11

Hej och hå ..det var längesen jag var in och bloggade . Men nu så är det dags igen ..Rena biktstunden och väldigt bra för själen . Nu är vi framme i november och det brjar närma sig jul snart ...Vad har hänt sedan sist ???

En liten tillbaka blick ....


Den 28/10 dagen då min sambo fyllde 33 år kom det ett gäng ifrån söder. Det var hans fräldrar med hans yngsta syrra Yvonne med barna Hampus och Amanda . Tomas dotter Wilma följde med . Kors i taket att hon fick följa med för sin mamma . Flickan har inte varit hos oss på två månader ... Sist köpte sambo tågbiljetter som kostade skjortan och mamman struntade i det ...Lät flickan stanna hemma och pengarna upp i rök . Jag var förbannad som satan . 

Nåja jag hoppas att hon inte blir som mamman själv ...


Under tiden som vi hade besök passade vi på att göra lite saker ,en shopping tur på Valbo Köpis . Vi hann även gå och knacka dörr ..BUS ELLER GODIS... Och på söndagen badade vi på Tropikanaland Fjärran Höjder badet. Det var roligt och jag tror att barna tyckte att det var väldigt skoj. Det händer inte så ofta att vi badar men väl roligt när det väl händer . 


I måndags åkte dom hem och jag kan tänka mig att det blev lite känsligt . Hur länge kommer det dröja innan flickan kommer tillbaka till oss igen ? Vad har pappan för rättigheter trots att han delar vårdnad med den sk mamman ? Men så fort jag lägger mig i så förblir han återigen tyst . Värdelöst att prata med skitfolk som inte kan lära sig prata . Jo det är sant ...Jag har en sambo och han är lika tyst som självaste väggen ibland ...det är psykande och irriterande.


Jobbet flyter på ...man jobbar så svetten rinner , vissa går och maskar känns det som och vissa jobbar . Jag och en annan tjej jobbar jätte bra ihop . Jag hoppas att hon får stanna på Gevalia . Det känns som att vi hinner göra mycket mera än det andra gänget . Och att dom väljer göra det som inte är lika skitigt . Janet och jag får hålla på nere i nån "gruvhåla " där det är exklassad område ... Men glad att jag har ett jobb och pengar som rullar in varje månad .


Imorgon är det min födelsedag ...Min mamma skall bjuda mig på middag . Bara hon och jag .Efter jobbet går vi till en restaurang i närheten . Har fått det jag har önskat mig . Bh eftersom mina har gått sönder och behövde nya . Jag har en härlig familj där jag även räknar mitt ex sambo som en av familjemedlemmarna . Han är snäll och givmild och snäll mot barna .


Idag åker vi till Akademiska sjukhuset med Simon på allergi mottagningen på kontroll . Skönt med sovmorgon även om handen värkte som satan och sonen lade sig på tvären .

Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards