Direktlänk till inlägg 2 november 2011

November

Av pingu - 2 november 2011 07:11

Hej och hå ..det var längesen jag var in och bloggade . Men nu så är det dags igen ..Rena biktstunden och väldigt bra för själen . Nu är vi framme i november och det brjar närma sig jul snart ...Vad har hänt sedan sist ???

En liten tillbaka blick ....


Den 28/10 dagen då min sambo fyllde 33 år kom det ett gäng ifrån söder. Det var hans fräldrar med hans yngsta syrra Yvonne med barna Hampus och Amanda . Tomas dotter Wilma följde med . Kors i taket att hon fick följa med för sin mamma . Flickan har inte varit hos oss på två månader ... Sist köpte sambo tågbiljetter som kostade skjortan och mamman struntade i det ...Lät flickan stanna hemma och pengarna upp i rök . Jag var förbannad som satan . 

Nåja jag hoppas att hon inte blir som mamman själv ...


Under tiden som vi hade besök passade vi på att göra lite saker ,en shopping tur på Valbo Köpis . Vi hann även gå och knacka dörr ..BUS ELLER GODIS... Och på söndagen badade vi på Tropikanaland Fjärran Höjder badet. Det var roligt och jag tror att barna tyckte att det var väldigt skoj. Det händer inte så ofta att vi badar men väl roligt när det väl händer . 


I måndags åkte dom hem och jag kan tänka mig att det blev lite känsligt . Hur länge kommer det dröja innan flickan kommer tillbaka till oss igen ? Vad har pappan för rättigheter trots att han delar vårdnad med den sk mamman ? Men så fort jag lägger mig i så förblir han återigen tyst . Värdelöst att prata med skitfolk som inte kan lära sig prata . Jo det är sant ...Jag har en sambo och han är lika tyst som självaste väggen ibland ...det är psykande och irriterande.


Jobbet flyter på ...man jobbar så svetten rinner , vissa går och maskar känns det som och vissa jobbar . Jag och en annan tjej jobbar jätte bra ihop . Jag hoppas att hon får stanna på Gevalia . Det känns som att vi hinner göra mycket mera än det andra gänget . Och att dom väljer göra det som inte är lika skitigt . Janet och jag får hålla på nere i nån "gruvhåla " där det är exklassad område ... Men glad att jag har ett jobb och pengar som rullar in varje månad .


Imorgon är det min födelsedag ...Min mamma skall bjuda mig på middag . Bara hon och jag .Efter jobbet går vi till en restaurang i närheten . Har fått det jag har önskat mig . Bh eftersom mina har gått sönder och behövde nya . Jag har en härlig familj där jag även räknar mitt ex sambo som en av familjemedlemmarna . Han är snäll och givmild och snäll mot barna .


Idag åker vi till Akademiska sjukhuset med Simon på allergi mottagningen på kontroll . Skönt med sovmorgon även om handen värkte som satan och sonen lade sig på tvären .

 
 
Ingen bild

Elin

2 november 2011 08:24

Grattis och tack för en rolig helg!bus eller godis

pingu

7 december 2011 23:42

Tack själv ...

 
Ingen bild

Amanda

2 november 2011 09:57

förlåt skrev fel namn så grattis igen och tack för en trevlig helg!!!....BUS..ELLER..GODIS

pingu

7 december 2011 23:41

Tack för en trevlig helg med ...:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards