Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Vårdnadstvist ?

Av pingu - 17 augusti 2011 09:43

Har en sambo som har delad vårdanad med hans ex sambo . Mamman bor i Göteborg och tillsammans har dom en dotter . Har fått höra att det är pappan som har fått tagit hand om flickan mycket . Hennes mamma har jobbat mycket och det har väl hänt att han får ta hand om flickan då han är barnfri eller snarare skall vara barnfri . Varför undrar jag då ,jo jag fattar ..älskar man sin dotter är det ju självklart att man vill umgås . Men har man inte rätt till ett eget liv eller att kunna få vara med sina vänner eller flickvän själv ibland ? Är det fel eller är jag helt ute och cyklar . Fick en chock då jag hörde att på dessa 2.5 eller 3 år så har han och hans dåvarande tjej varit själva 5 ggr . Jag tycker att det är alldeles för lite . Det känns konstigt att samma kille är tillsammans med mig nu och är min sambo. 


Jag skulle aldrig acceptera sådant från hans sida . Jag har barn sedan innan och jag älskar alla mina kottar . Men ett eget liv är även viktigt för att kunna orka med och kunna fylla på krafterna för att orka med allt . Man behöver ladda sina batterier ibland . Nu till saken så vill hans ex sambo ha ensam vårdnad på dottern . Men varför ??? Jag bara undrar av vilken anledning ??? Är det för att han bor 57 mil bort ? Vad ger det henne rätten att ens vilja ha det ? Eller bara hota om att "Vänta du bara på ett brev från familjerätten " .Våran dotter mår dåligt och jag vill hennes bästa ,tror hon verkligen på att hon blir bättre av att mamman vill ha henne för sig själv ? Har han inte längre rätten till sin dotter bara för att han bor längre bort ?Många frågor susar runt i min skalle . Det gör mig inte gladare heller som person utan snarare tvärtom ,och rejält hatiskt nästan . 


För mig är det viktigt att ett barn får känna att hon eller han har en familj . Att ha en familj 24 h om dygnet . Där det alltid finns någon vuxen som kan ta hand om dom . Vi har en typiskt barnfamilj med tre grabbar och en tjej som kommer till oss med jämna mellanrum . Vi skulle vilja ha det så att hon bodde hos oss för jämnan så hon kan få ha den möjligheten till en familj där barn får vara barn . 


Men denna mamman hon bara ställer till med bekymmer och jag blir så jävla trött på henne . Gör du min familj och dom jag älskar ledsna så får du skit ifrån mig ..det får du räkna med . Barna är viktigast för mig . Bara för att sambon har flyttat ifrån dottern känns det som om att hon ger honom skuldkänslor över det . Vad är det för fel att vilja flytta och ha ett eget liv och utvecklas som en helt ny person . Där inte den gamla flamman manipulerar och utnyttjar honom . Jag vill hans bästa och så länge han håller sig på min kant är han säker . Han har mycket kvar att lära sig om livet och ansvar . Men man kan inte kunna allt det på en gång . Att utvecklas är en del av livet ,vi lär oss från våra misstag och efter det lär vi oss att inte göra om samma sak ...


Jag är lite orolig ,och den största boven är ekonomin ...men att vilja få ner honom själv när det kostar multi är väl ändå lite mycket att ta i . Antar att mamman inte vill att vi andra skall få träffa hennes dotter ,tyvärr är man inte rik när man är mammaledig ,och vid det här laget borde ju hon veta det . Min sambo sa ett bra ord elelr mening . Jag är inte ensam i den här familjen ...och där hade han en poäng ...Man kan inte bara tänka på sig själv ,han har ju inte bara ett barn utan två och två bonusbarn ...Varje dag är det en kamp eller varje månad att kunna planera för kommande måltider och vända på kronorna tills sambon får massa jobb och kommer igång .


När skall allt detta ta slut ,Hon förstör för oss för vår familj och det tycker vi inte om . Varför ??? Är det för att Tomas har hittat den rätta i hans liv och kanske bara kanske så är jag bättre på att vara mamma . Jag lämnar inte mina barn till olika personer och är borta själv och gör nåt ...Jobbet är inte viktigare att man måste jobba så många extra timmar ...till vad ??? 


Jag önskade innerst inne i mitt hjärta att denne personen kunde ta tummen från rumpan och sluta vara så jävla egotrippad ...EGOTRIPPAD det är mitt favvo ord och det passar just för henne . Nu kan man vänta på steken och ifrågasätta .HUR KAN DU UTSÄTTA PAPPAN FÖR ALL UNDERHÅLL SOM DU SKALL HA ??? BIATCH SVÄLJ SKITEN FÖR FAN. Du vill ha ett krig och det skall du få ..nångång måste allt det här ta slut så alla kan få lugn och ro ...Jag vann kampen men fick kämpa i 3 år ...Du var svartsjuk på mig ..Jag kan säga så här ... Jag är den ende och den rätta ,är du ute efter honom kommer det aldrig ske ,det är slut på manipulativa tider ...Vi är starka tillsammans och du har ingen chans .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards