Alla inlägg den 14 februari 2010

Av pingu - 14 februari 2010 15:54

På alla hjärtans dag ,innebär för vissa romantik ,eller att man visar sin kärlek till sina barn ,föräldrar osv. Alla hjärtans dag för mig förut var ,att man var ute på stan och jagade den där perfekta presenten som min kära sambo skulle få ...Nu var ju det här ett x antal år sedan.


För mig handlar alla hjärtans dag om att visa uppskattning för dom människor man bryr sig om .Det är inte att jaga frenetiskt efter en present som man skall skänka ,det kan vara små små saker som gör en glad ...Mina barn har gett mig en present dom gjort på dagis och fritids .Ett stort hjärta med namn på . Fick även en hemma gjord glass som William hade gjort av saft . För vissa här hemma nöjer sig vissa utav oss små enkla saker ...Det kan vara om toaletten är nystädad ,då kan vissa med snopp vara överlycklig .Det är ungefär som om man inviger nåt nytt :)


Jag kan bli överlycklig när hallen inte ser ut som ett bombnedslag från jag vet inte vad . Det märks tydligt när man har städat .Oftast brukar det hänga ytterkläder på räcket och det kan samlas där på en jätte hög ...Men antar att det finns latmaskar  i detta hus och om man ger masken en korvbit så kanske den gör något .Syftar inte på någon utan det var mera som ett ordspråk .


Hämtade mina barn från mamma ,jo hon var trött ,det syntes och även mina grabbar var trötta .Svarta under ögonen och funderar när dom tre gick och lade sig igår ...Men dom har haft kul och det är ju huvudsaken .Man behöver lite avlastning då och då och det känns ju jätte bra att kunna vila ut och verkligen rå om sig själv .


I veckan har man kört bort möbler från lägenheten och vissa möbler är i garaget och säckar och kartonger inne i huset . Ser ut som Bagdad och det är lite som ett gång stråk .Sakta men säkert så försöker man bita av bit för bit av alla säckarna och kartongerna .Saker och ting har sin rätta plats ...Middag idag hos deras faster katja ...Skönt att inte behöva laga nån middag idag . Köket är stökig pga alla dessa kökssaker som kommer från mig ... Mycket tupperware har jag ..mycket bra saker som man bara måste ha kvar ...Man är så gott som mer eller mindre gift med dessa burkar ...


Dags att sätta lite fart på systemet här hemma ...göra lite nytta ..



Ovido - Quiz & Flashcards