Alla inlägg den 1 februari 2010

Av pingu - 1 februari 2010 20:39

Äntligen har dom somnat dom små liven ..dock inte i sina sängar .Den lilla har svårt för att somna in medans den andra inga problem . När lillkotten kommer måste det se annorlunda ut på saker och ting här hemma . Så håller på att göra om i schemat och planeringen för nattning för grabbarna . jag är en sådan person som vill ha struktur på tillvaron .


Tycker att man mår bäst av det när mna har nåt att gå på och inte bara flyta omkring . jag gillar fasta rutiner ,men kan tänja på gränserna lite ibland . Tror inte att barn tar skada av lite rutiner utan snarare tvärtom.


Men hur som hells dom sover och det är skönt .Fick nästan bråka med den lilla som är så himla envis . Striden vann jag och han blev trött i slut ändan .jag vet att jag vinner på detta i längden .


Maten idag blev potatis gratäng mjölkfritt ,med kyckling i ugnen ..Simon åt och tyckte bäst om skyn som kom från kycklingen :) jag är glad över det han får i sig .

har varit hos barnmorskan och passerat v 34 redan så tiden går fort och snart är det dags för barn nr 3 . Längtar verkligen att få se denna kotte tillsammans med sina store bröder ..Stolta och förväntansfulla ...


Dags att vila sig nu medans det är tyst fortfarande ...

Av pingu - 1 februari 2010 10:26

Första februari idag och nya tag en måndag . Var i min lägenhet igår och sorterade kläder det jag skulle ha och inte ha ,tänk att man kan samla på sig sånt man egentligen inte behöver . Hur som hellst ,nätterna är dryga ..man kan inte längre sova nattetid ,hör min son snarka jätte högt. Jätte bra att han sover det är inte det ,han vaknar med jämna mellanrum och skriker i sömnen ...Konka med denna jätte kaggen och trösta..


Hade tänkt att göra ett ryck i min gamla lya idag men var så osmart att jag hade hängt mina nycklar i kroken i hellen .Mamma låste ju efter sig och jag satt ju redan i bilen .Nu har man inga nycklar och kommer inte in nånstans eller kan inte heller låsa hemmet . Tur nog så har vissa extra nyckeln så man kan ju låsa efter sig i allafall.


Det som är aktuellt hemma nu är tystnaden ,tystnaden är mäktig .Pratar inte mera i onödan fast jag är en pratsam tjej ...Tänkte att vissa av oss här hemma behöver lära sig vissa saker ...så barna pratar jag med som vanligt och jag och pappan pratar inte så mycket med varann .Det nödvändigaste bara ...


Tänkte att jag skulle prova så ett tag ,får se om det blir bättre ...Igår var det ganska tyst från hans sida i allafall ...Antar att jag blev sårad och detta är mitt sätt att visa det på ,så jag hoppas att han fattar .


Det börjar närma sig nu ..Om 23 dagar fyller min yngsta son 4 år . Och kan hända att jag redan kommer att få en bebis tills dess kanske vi får se . Det är ju inte förrän 12 mars men ändå det kan komma lite tidigare ...Spännande att se vad det är för en liten filur som har bott i min mage ..Vem han eller hon är lik osv .Denna gången vet jag ju inte vad det blir för kön så det är extra spännande .


Barna är lika nyfiken som mig och dom ser fram emot bäbisen som skall komma . Tror att Simon är mera mallig än vad William är ,han blir ju en store bror och för honom är det ju stort ..



Ovido - Quiz & Flashcards