Alla inlägg den 6 februari 2010

Av pingu - 6 februari 2010 10:20

Har varit hos läkaren på förlossningen och nu är det mindre än en månad kvar tills jag skall förlösas med kejsarsnitt . Är lite rädd samtidigt som jag har gått igenom detta en gång innan redan med första barnet . Detta är ju tredje barnet och födde den andre sonen den naturliga vägen ,efter honom fick jag en hemsk upplevelse  och antar att det har följt med mig under alla dessa år ...Nu är jag så gott som i det sista sluttampen nu .Många saker som skall fixas innan det är dags att åka in på sjukhuset . Min lägenhet skall tömas och städas ur till nästa vecka .


Har kommit till det beslutet att om det startar tidigare denna förlossningen så förder jag barnet den naturliga vägen annars är det snitt den 2 mars och barnet kommer ut samtidigt har jag bestämt mig för att inte kunna föda fram fler barn i framtiden . En grej jag har tänkt på jätte länge och var ju inte meningen att barn nr tre skulle komma till världen ,möjligtvis under andra omständigheter .


Men gjort är gjort och går inte att backa tillbaka klockan , jag kommer att få något som var värt att behålla ,värt att vänta på under dessa nio månader ...

Fast kroppen har mått som den har mått så vet jag att nåt bra kommer ut och det är värt det .



Är sjuk och har inte tid att ligga och vila ,samtidigt som blodtrycket har gått upp så hjälps det inte heller . Kan känna den stressen som börjar komma lite smygande nu . Full fart med barna och sysslorna i hemmet ...vill inte bara ligga och glo på tv ... Så försöker att sysselsätta mig och göra nytta ...


Ovido - Quiz & Flashcards