Alla inlägg den 9 februari 2010

Av pingu - 9 februari 2010 16:43

På en timme skall jag hinna med hänga tvätten gärna vika dom som är torra ,gjort . Maten är snart klar och idag blir det ris ,grillad kyckling och currysås . Ja lite fusk det här med att jag inte har grilla kycklingen själv då . Men såsen den gör jag själv . Dammsugning  lätt som en plätt ..det är fritt fram på golvet som tur var ,inga leksaker som brukar vara i vägen annars ,nån stackars legogubbe som man kan råka kliva på .


Eller när man går i mörkret och skall på toan och trampar på nåt som gör så jädrans ont ...inte nice och då är inte leksakerna populära . Lär ut att man plockar efter sig men inte alltid det når fram till vissa små barna öron . Eller så hör dom bara sånt dom vill höra helt enkelt .


Förkylningen börjar arta sig ganska så hyfsat och är otroligt tacksamt över detta . Inte kul när man känner slemmet varje morgon och hostan varje kväll.

Så det är ungefär en kvart kvar av min effektiva tid ...dags att ta fram dammsugaren då och börja . Tjingeling ..

Av pingu - 9 februari 2010 10:51

Bort med Lilla My ,Teskedsgumma looken ...Tillbaka med den glada och snygga jag igen ... Känner mig inte så där jätte attraktiv just nu ...men har en dejt med min käre moder och då kan jag passa på att göra mig lite snygg .


Tänk att man kan se så mycket piggare ut med lite smink .lite färg på kinderna ..Inte för att jag saknar någon färg precis när man är mörkhyad annars .

Man har sin favvo ställning på sängen då inte databordet har kommit på plats än . Skönt att kunna ta med datan överallt ändå ..Har ännu inte prövat inne på toan ,haha skämt och sido .. .


Skulle gå och kissa imorse kl 6.30 .japp teskeds gumman vaknade till liv då . Sätter mig ner och en jätte spindel glor på mig ...Jäklar också jag som inte är alls förtjust i små kryp över huvud taget . Den var inte lite utan en jätte stor en ...Tog en bok och försökte att ja ...daska till den lite ...Sorry ..

men är ju för seg för att kunna hinna ifatt den . Toan är inte så där jätte stor . Gruvar mig över nästa gång jag måste sätta mig därinne .Tänk om den hoppar upp på min bak eller så och biter mig  ...såna tankar dyker upp ...


Som den där gången när jag såg en jätte padda i källaren och trodde det var en jätte skithög som någon hade lagt dig på skämt ... Skrek till och denna skithögen som jag då trodde visade sig vara en jätte padda ..prickig och äcklig ...Nu var det här i för sig längesen ,men jag lyckas visst alltid tajma in sånt här . Jag och min otur så klart .


Väntar på att mamsen skall vakna och ringa en signal till mig så man kan åka iväg och snacka goja och lucha möjligtvis inte för att man är hungrig . Men kanske blir ändå ..Om inte annat så är det någon annan som behöver matas ,som lever på en .


Dags för en förvandling gott folk ...Den fula ankungen skall bli en svan ..



Av pingu - 9 februari 2010 10:33

Helt otroligt att man har sovit bra inatt ,måste ha varit nåt fel eller ?? Inte behövt att kliva upp flera ggr för att gå till den berömda toaletten .Ibland så hade det inte varit fel med en kateter ,men det får ju en att verka lat ...


Vilar och vilar ...får tiden att gå . Har massa annat att göra hemma så sysselsatt är man ju alltid mer eller mindre . Jätte förkyld och trodde att man skulle bli bra .Tvärtom blrv ju lite sämre igen . Stumpan ringde från jobbet och ville ta ut mig på en dejt ...Middag för två på måndag nästa vecka ... Skoj ,men måste kolla så att inte vissa jobbar den dagen .


Annars har det inte hänt så mycket , man minglar runt och kollar lite på nätet och vilar så mycket det går .Planerar för dagens middag osv .Igår var det väl ingen höjdare med potatis mos på riktig potatis och fiskgratäng ...Ingen tyckte om det här hemma förutom jag .


Det är tacken man får ibland när man lagar nåt med kärlek :( men slänger jag ett par korvar i stekpannan så jublar dom ...hmf

Har börjat läst en bok som heter LasseMajas Detektivbyrå ...så spännande och William lånade den från skolan så fortsättning följer idag igen .



Ovido - Quiz & Flashcards