Alla inlägg den 13 januari 2012

Av pingu - 13 januari 2012 22:00

Friday the 13th . Ja jag tror ju på massa skrock och sådana saker . Idag fick vi börja vid 10 på Gevalia ,där man gör världens godaste kaffe . Jag jobbar i en kaffe fabrik och absolut inte någon vidare kaffedrickare . Har en Tassimo hemma då man kan ta sig en kopp choklad eller en Lattemachiato .Precis som i en café . Tycker dock att det är roligare att fika ute ,men den tiden har jag inte . Jobbar man 7-16 och sedan är det barna och det vardagliga som kommer in innan läggdags för dom små. 


Brukar ju gå bra att jobba kväll . Det är tredje kvällen i rad som jag jobbar . Börjar kännas lite trist att inse att man inte längre har ett liv . Man mer eller mindre nästan bor på jobbet . Man är mer på jobbet än hemma . Min sambo känns som en hemmafru och jag är mannen i hemmet fast jag är ju en kvinna förstås . Japp det är Ingis som jobbar och det är även jag som betalar alla räkningar . Det är sånna saker som jag aldrig kommer att komma ifrån tyvärr . Tänk om man hade någon som gjorde det åt en . Ja att betala ens räkningar menar jag ... 


Trodde faktiskt att vi skulle kunna få sluta tidigare på jobbet ...Men det strulade till sig när vi hade det sista kvar att göra .Vacumformarna som man skall vända upp och ner och blåsa med en tryckluft ...:S Var överlycklig när jag äntligen fick sluta jobbet . Kolsvart som vanligt ,men längtan efter familjen gjorde mig glad och då ville jag bara skynda mig hem .


Det stora hela ..fick en liten sovmorgon , jag är rätt så nöjd med dagen ...

Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards