Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

En skitstövel...

Av pingu - 30 januari 2010 23:57

Jag är så besviken på honom ...man har alltid fixat barnvakt ,barnvakt åt honom ...Känns som om man blir utnyttjad ,han verkar utnyttja mig för sin egen vinnings skull ,för att kunna jobba på 100 % ,för att kunna ha bättre ekonomi osv ... Men visst jag får inte lika hög hyra som jag hade innan ,barna bor under samma tak som mig och dom trivs ..men frågan är hur länge man står ut själv ..


Jag gillar att vara under samma tak som mina barn ,men deras pappa är inte lika lätt att göra med . Känns som om att drickan är det han tänker på så fort det närmar sig en helg då när han är ledig . På nyårs afton gick det åt helvete ,tur att barna inte var hemma .Så mycket sprit och öl som han sänkte ner i denna kropp han har ...fattar inte att det inte finns en botten .


Ändå ,ändå bryr jag mig om honom ,han är en bra vän ,när han är nyckter och är kapabel till att prata som vuxna människor . Det kan kännas att så fort han blir ledig och det faller på en helg så skall det festas ,vet inte om det är deras tradition .Han är ju finsk ,vill absolut inte dra alla över en kant . Grupptrycket kan han inte motstå heller för fem öre ... Förra helgen drack han fredag och lördag . På fredag satt jag med barna och glodde på tv ,hade ju tyckt att det hade varit mysigt att kunna umgås alla tillsammans ,ge grabbarna lite trygghet efter allt som har hänt .


På lördagen lämnade jag av dom hos min mamma ,känns inte alltid roligt när det är alltid jag som får fixa barnvakt ,han verkar ju inte kunna fixa själv . Denna dagen drack han med ,men hans farbror och delade på en liter sprit vodka tilsammans .Nä tänkte jag ,hur skall kvällen sluta ,satt hos några vänner och kollade på film.


han ringde på mobilen och var ju lite dryg ,man blir ju ledsen och besviken ..Idag ville han gå ut igen ..denna gången till ett ställe i byn här ..jag kallar det för syltan för det är ju det det är ...En grupp skulle komma dit och spela ,lillemannen har ju varit lite risig och jag har ju tagit hand om honom... tyckte inte att han skulle ut idag och kunde gott och väl stanna hemma med grabbarna ...så hade jag kunnat få umgås med mina vänner ...


Det kliar för mycket i baken helt enkel ,tror att det kan vara någon eller några som lockar på syltan stället .Ärligt orkar inte bry mig längre ..villa han supa bort livet så varsågod ..Vill inte  mina barn skall ha en pappa som super så mycket ...han sa att vi aldrig kommer att vara en familj någonsin ,det sårade verkligen i mitt hjärta ..Kallkänsliga svin tänkte jag .


Får ofta höra att det var mitt fel alltihop ..som om han har behandlat mig bra under alla dessa år ??? jag vill gossarnas bästa och det är inte roligt när han håller på som han gör ..japp här sitter man höggravid ,känslig och ett ex sambo som bara tänker på sig själv på vad han vill göra ...


Tårarna bara rann ,min älsdta son såg mig och ville sitta nära ,var tvungen att gå därifrån och lägga mig en stund ...känner mig olycklig och sårad av det han sa ...jävla svin ...man skall vara under samma tak men ha två läger liksom ...jaja man får väl sköta sitt då ...så sköter han sitt ...men jag tänker på grabbarna i alla fall ...


Skulle vara bra om han insåg själv att han har ett problem ...att han dricker alldeles för ofta ..så fort han blir ledig och det är helg då skall det drickas ..Tro inte att han kan dricka måttligt ...nä det går inte ...få se vart man tar vägen ...om man blir kvar elelr om man sadlar om till nåt helt annat ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards