Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Gårdagen ...28/1

Av pingu - 29 januari 2010 07:06

Har varit en stressad morgon ..skulle åka till sjukhuset med William och Simon är fortfarande lite rasslig . Skulle lämna Simon hos sin faster och uppskattade att hon erbjöd sin hjälp till mig. Fick jaga barn på förmiddag då äldsta sprang med macka i handen och den lilla före ...Svettig som man var så fick jag ihop det till slut .Ringde till den snälla fastern och åkte till sjukhuset ..Halt ute och mycket snö både på billen och på vägarna men hann precis . Träffade hans läkare som är super bra och fick våra recept utskrivna som vi ville ha .William var så duktig att han fick en bio biljett av sjuksystern och jo han blev jätte glad över detta.


Han tyckte att man kunde åka lite oftare till sjukhuset så fick man ju lite presenter då och då ,men förklarade att man åker inte dit i onödan ,bara när det är nödvändigt ...Turen att få första parketten på parkeringen precis vid akuten och jag slapp gå för långt med mina gossar . Inte lätt att konka på sig själv när man är höggravid och två kottar på köpet men det går .Allt går om man vill :).


Efter besöket var det dags att laga lunch och det blev pannkaka till lillemannen och nåt annat till mig och William .Nåt snabbt och enkelt som inte tar alldeles för lång tid att laga ...Har varit ute och lekt med gossarna lite lite frisk luft måste man ju ha dagligen ..mer eller mindre .Skottade snö och fick hjälp av grannarna vilket var snällt . Deras faster och hennes man kom och hjälpte till .En toa städning och lite städning i köket och vardags rummet ...Man vill ju inte höra att man inte gör ett skit hemma . Man gör så gott man kan .


Hoppas bara att man inte får blödningar igen ,för så fort jag är på g så kommer blödningarna  till kvällen ..och ont har man ..inget farligt men ändå ..

Lagade nåt till kvällen som inte var alls så där jätte god  och tror att min mage vände sig helt och hållet . Det var bara jag som åt av maten som tur var ...Det fanns lite spagetti och köttfärsås kvar till barna ...Så jag blev lite sjuk i kistan :(...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards