Alla inlägg den 17 juni 2011

Av pingu - 17 juni 2011 13:26

Ute regnar det och som vanligt så är det lite sådär i kärleksholken ... Livet är inte som en dans på rosor . Att lära känna någon var ju svårare än vad jag trodde :S Det är inte lätt att diskutera om någonting utan att den andra skall hålla tyst . Jag är en person som gillar att prata och jag antar att min kära sambo hellre är tyst. 

ÅÅÅHHH för guds skull om väggar kunde prata så vore jag jävligt glad !!!


Vissa stunder känns det jätte bra men sedan när vi stöter på något som är lite känsligt väljer han hellre att gå ut och gå istället för att prata. Sånt gör mig förbannad bara och mitt förra sambo när vi diskuterade så debatterade vi om saker och ting . Det är väldigt sorgligt att bli lämnad ensam för att han inte vill prata med mig . Dessutom så bor han under samma tak som mig oxå för den delen . 


PRATA PRATA med mig för sjutton . Det irriterar mig att gå omkring här hemma och känna ett isberg emellan oss . Nåja regnet utanför fortsätter att ösa ner och det man kan göra är att avreagera sig på nåt annat som diverse tvättvikning ,diska eller städa . Jag önskade att väggar kunde tala .

Av pingu - 17 juni 2011 07:53

Tattueringar är så himla snygga beror ju på i för sig vad man har . Tebo Ink är ett ställe jag går till när jag tattuerar mig . Melvins gudmödrar brukar fixa mina tattueringar . Den ena fixar design och den andra tattuerar :). Igår var jag och fixade mina stjärnor som jag har från höften och ner mot vaden ,vid sidan av benet . 12 st stjärnor vilket är helt sanslöst . Det värsta av allt är att jag är nålrädd . Brukar fundera ibland hur det hela går ihop , jo jag biter ihop och låter smärtan komma . Men stjärnorna dom är jätte fina ,känns som man är rätt ensam om just denna design . 


Min första tattuering var en Nalle Puh vid skulderbladet en liten jävel . Han är en snäll och omtänksam person och lite dumsnäll . Han personlighet passade in med min därför fick det bli Puh . Honom gjorde jag när jag hade fyllt 18 år . Min andra tattoo är en svank tattuering där jag ick en egen design av tattueraren . Mitt gamla namn står på tattueringen i mitten av allt . En liten text förstås . Mitt riktiga namn är Napsa men heter numera Ing-Marie . Ville behålla något som kommer ifrån mina rötter , från Filippinerna . 


Min tredje tattoo är tre namn på min rygg melan skulderbladen . Det är en hyllning till mina barn . Dessa namn är William ,Simon och Melvin . Var jag än går så kommer barna alltid att vara med mig ,alltså på min rygg :) .


Min fjärde tattoo är en hyllning till min mormor som har gått bort förra året . Hon var en underbar kvinna och hette Florencia . Så därför har jag en tattuering på min högra arm där hennes namn står tillsammans med hibiscus blommor 3 st och 2 fjärilar . EN girly girly tattoo . 


Min femte är mina stjärnor 12 st från höften och neråt . Lät Melvins gudmor ha fria händer och vips 12 st blev det . Jag är jätte nöjd med alla mina som jag har gjort och ångrar inget . Men det känns lite som en kick varje gång man gör en ny . Det måste ju ta stopp nångång . Det händer att man tänker ibland undrar hur det hela kommer att se ut när jag blir gammal och grå . När jag sitter på ålderdomshemmet med massa tattueringar och piercing ja fast i naveln så att säga. Då tänker jag så här SHIT VAD COOLT. Jag är annorlunda och trivs med dessa konstverk jag har . Min mamma brukar säga att hon inte tänker betala för en laser behandling om jag ångrar mig ...Men det är ju lugnt ...det sitter där den sitter och inget mer med det . 

Ovido - Quiz & Flashcards