Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Tattueringar

Av pingu - 17 juni 2011 07:53

Tattueringar är så himla snygga beror ju på i för sig vad man har . Tebo Ink är ett ställe jag går till när jag tattuerar mig . Melvins gudmödrar brukar fixa mina tattueringar . Den ena fixar design och den andra tattuerar :). Igår var jag och fixade mina stjärnor som jag har från höften och ner mot vaden ,vid sidan av benet . 12 st stjärnor vilket är helt sanslöst . Det värsta av allt är att jag är nålrädd . Brukar fundera ibland hur det hela går ihop , jo jag biter ihop och låter smärtan komma . Men stjärnorna dom är jätte fina ,känns som man är rätt ensam om just denna design . 


Min första tattuering var en Nalle Puh vid skulderbladet en liten jävel . Han är en snäll och omtänksam person och lite dumsnäll . Han personlighet passade in med min därför fick det bli Puh . Honom gjorde jag när jag hade fyllt 18 år . Min andra tattoo är en svank tattuering där jag ick en egen design av tattueraren . Mitt gamla namn står på tattueringen i mitten av allt . En liten text förstås . Mitt riktiga namn är Napsa men heter numera Ing-Marie . Ville behålla något som kommer ifrån mina rötter , från Filippinerna . 


Min tredje tattoo är tre namn på min rygg melan skulderbladen . Det är en hyllning till mina barn . Dessa namn är William ,Simon och Melvin . Var jag än går så kommer barna alltid att vara med mig ,alltså på min rygg :) .


Min fjärde tattoo är en hyllning till min mormor som har gått bort förra året . Hon var en underbar kvinna och hette Florencia . Så därför har jag en tattuering på min högra arm där hennes namn står tillsammans med hibiscus blommor 3 st och 2 fjärilar . EN girly girly tattoo . 


Min femte är mina stjärnor 12 st från höften och neråt . Lät Melvins gudmor ha fria händer och vips 12 st blev det . Jag är jätte nöjd med alla mina som jag har gjort och ångrar inget . Men det känns lite som en kick varje gång man gör en ny . Det måste ju ta stopp nångång . Det händer att man tänker ibland undrar hur det hela kommer att se ut när jag blir gammal och grå . När jag sitter på ålderdomshemmet med massa tattueringar och piercing ja fast i naveln så att säga. Då tänker jag så här SHIT VAD COOLT. Jag är annorlunda och trivs med dessa konstverk jag har . Min mamma brukar säga att hon inte tänker betala för en laser behandling om jag ångrar mig ...Men det är ju lugnt ...det sitter där den sitter och inget mer med det . 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards