Alla inlägg den 27 juni 2011

Av pingu - 27 juni 2011 22:32

En tröttsam dag då jag har varit trött nu några dagar ...William sov väldigt dåligt igår natt och höll på och drygade sig om en mygga inne på rummet . Jag var en aning trött och så fort han inte kunde sova så kom han till min dörr . Det gjorde mig bara en aning irriterad och han lyckas väcka hans lillebror i onödan . Ibland är det inte så där jätte kul att vara mamma och just idag var det en sådan dag . 


Här hemma skrattar vissa åt vissa när man lyckas göra sig illa eller om man får panik och lyckas låsa in sig inne på toan ... Det kan hånas och det flinas ,en sån grej som gör en vansinnig och ja det känns att man är på krigsstigen . 


Varit en sväng till läkaren med Melvin för hans vänstra öga har svällt upp efter midsommar och idag är det dag nr 2 . Knappt att han fick upp ögat i morse . In på familjeläkaren här i skutskär medans sk sambo stannade med huliganerna . Ännu en irriterande dag då det inte riktigt vill på kärleks fronten . Jag är en bestämd kvinna och kräver vissa saker som tex JOBB och gärna en inkomst varje månad . JOBBIGT att behöva försörja alla i denna familj. Man kan nämligen ta sitt ansvar och verkligen göra sitt bästa att söka och ringa upp . Men så fort räkningarna väller in varje månad kommer ångesten som ett bombnedslag ... Medicinerna har tagit slut för en vecka sedan mot deprissioner och har varit utan sedan dess ,känns lite tungt att vara stabil vilket man egentligen inte är . Har inte velat vara riktigt social , tyckte det har varit lite jobbigt och har dragit mig undan igen ..Men kommer att ta kontakt så småningom när jag är redo igen . Barna gick precis och lade sig och Melvin är kinkig för att mamma inte nattar honom .


Tomas åker till Borås ,han skall på begravning på onsdag . Har alla barn hemma själv ,blir spännande ,få se om dom sköter sig man kan alltid hoppas . Finnarna hägrar i ansiktet och detta beror på många olika faktorer bla stress ,dåligt sömn ,hormonerna och psyket . Stressen har sina orsaker ..man har barn 3 och ibland 4 . Men mina 3 är tillräckligt ,ett 8 h pass :) Älskar dom och blir trött på dom från gång till gång . Psyket jo ..det har oxå sin usprungliga orsak .. En sambo utan jobb eller tillräckligt med pengar och jag försörjer och får inte mina pengar att räcka till . Jo en sak till han har ett hemsk humör och en riktig tjurskallig flintis ( ja nästan iaf ) Men jag tycker om honom ändå ... Sömnen ...det beror på sömngångaren hemma som heter William . En gång tänkte han kissa i vardagsrummet :S då är bara att leda honom till stället han skall vara på . dvs toan . Hormonerna ja ..dom ja man kan ju undra om jag skall ha mens snart för jag är så lättretlig .


Svär numera som en fura och det gör jag när kottarna hellst inte är hemma men kan dyka upp en o annan groda ur munnen när det krisar sig. Jaja ingen är perfekt och det är absolut inte jag i allafall . Simon äter bra ,sover hyfsat och leker bra ute . Har spelat brännboll och sålt kokosbollar med barna på gården . Dom har lyckats sälja för hela 39 kr .. Duktigt jobbat :) 


Näpp nu skall jag ta och dra mig tillbaka ...undrar om man har en gosig sambo till kvällskvisten eller en grinig en ;) återstår att se . Hur som hellst det är måndag idag och väntar in tisdag ...so long :)


Ovido - Quiz & Flashcards