Alla inlägg den 18 juni 2011

Av pingu - 18 juni 2011 14:29

Tom Melvin Jamie så heter ju våran son . Tilltalsnamnet är Melvin . En rolig prick som har massa konstiga saker för sig . Man kan undra vadd som försiggår i hans hjärna där uppe . Pratar gör han oxå och han är duktig på säga några ord som sedan övergår till babyspråk . En tolk hade varit på sin plats dom gångerna han blivit förbannad på oss för att vi inte förstår vad han menar och säger här hemma .


Barna blir nervösa och stressad av honom . Ät upp den innan Melvin kommer brukar jag säga . Gossen vill ha allt och allt som har med mat att göra skall han ha . Han älskar mat . Han äter allt då menar jag allt . Det kan vara reklam från elgiganten eller hushållspapper ja allt . Men vi älskar honom och tycker om honom som han är . Idag skulle han gå med läragå vagnen men har nog missförstått det hela en smula . Han ställde sig upp i vagnen istället och väntade på att jag skulle köra honom runt här hemma . Rolig gosse, han är minsann inte dum han inte .


Våra grannar har lite handikapp i form av att den ena är döv-stum och den andra kan prata ytterst lite men teckenspråk är det språket som familjen använder . Dom har en 5 årig tjej som är glad och pratsam helt normal . Så jag är snarare glad över att när grabbarna lever om och Melvin skriker och det riktigt skär sig i öronen :( så är jag glad att just dom är våra grannar . Har läst teckenspråk i skolan på gymnasiet . Det är ingen risk att man får en massa utskällning att barn låter eftersom det bor barnfamilj i samma trappuppgång.


Önskar bara att det skall lossna för Melvin att han börjar gå . Då upptäcker han en helt ny värld då det kommer att gå fort att ta sig fram . 


Av pingu - 18 juni 2011 13:35

Börjar faktiskt bli en aning trött på det här vädret som vi har .Visst det är nyttigt att det regnar och blommorna mår jätte bra av det . Men MINA BLOMMOR då ? Dom stackrarna drunknar i allt vatten som kommer från himlen .:( Det här med blommor är jag inte så hemma på ärligt talat . Uppe på balkonglådan har jag pelargoner som ser allt för ledsna ut . Får nog byta ut dom stackars blommorna när det är helt kört med dom . Har ju 2 lådor med dom andra blommorna kan jag inte namnet på tyvärr . 


En typiskt dag då man skulle kunna bara ligga som en klubbad säl och bara soova hela dagen . Fast det går ju inte  när man har barn ,ibland kan jag bara ligga och önska tänk om man bara fick ligga liiite längre .


Min mamma är en rolig prick hon ...Hon kan inte bestämma en tid eller planera för fem öre . För att vara en välutbildad kvinna med hög kompetens så det här med planering skiter sig för henne .No fense mamma lilla . Har hänt att hon dykt upp som gubben i lådan bara när man inte vill att hon skall vara här . Säger bara CENSUR . Inte lätt med mamma lilla som bor nästan granne med oss fast i nästa byggnad bara . 


Idag skulle hon ta med mina andra barn William och Simon till Gävle och låna böcker från biblan och spela lite spel . Visst kul att gossarna kommer iväg nånstans och jag får lite andrum . Man behöver det ibland . Melvin den lilla han blir ju trött på förmiddag och behöver ju sova , men trök tänkte jag för jag måste ju alltid ligga bredvid och jag somnar ju oftast på en gång . 


Satt med min bärbara och hörlurarna på och sjöng texter från YOUTUBE , tänkte för mig själv stackars mina grannar som får höra detta . Men tänk vad roligt det är att få sjunga ibland även om det låter illa . Melvin hade nog ingen val han heller bara gilla läget när mamma sjunger . Sjöng allt från Håkan Hellström till Kalle Moreus ....en salig blandning. Gossen han sov som en stock .


Tur att man inte har en bevaknings kamera hemma som ser vad man gör , hade varit pinsamt annars men som jag brukar säga man lever bara en gång . Det är att leva livet fullt ut och inte ångra något.


Hoppas verkligen på en bättre dag idag än igår . Surpuppan har dragit stridsyxan tillbaka lika jag oxå . Det behövs även såna dagar så man får ur sig massa skit man samlat på sig . As hungrig är man ju oxå . Idag bjuds det på hemmalagade köttbullar med potatis och sås hos fam Dahlqvist/Palosaari och Thorén . Det var massa namn det i denna lägenhet . Hur som hellst ni som är bakis idag tycker synd om er . Ni som har klarat er ifrån det starkt jobbat . Själv laddar jag för en kryssning med brudarna den 30 juni . Åker med Cinderella på 23 h:s kryssning . PARTY PARTY äta god mat och dricka gott och sova gott tror jag . Hamnade tyvärr högst upp så ingen vidare plats . Hamnade däruppe för jag är minst :( .


Men det skall nog gå finemang ,laddar mig med lite kräkpåsar om jag inte hinner ner från stegen till toan bara ... Den som sover under mig lära nog få en dänga om jag inte kan ta mig ner ..en kudde eller två lära nog flyga neråt . Jahap det här med mognad är jag inte nåt speciellt bra på . Jag är 32 inne på 33 men känner mig som rena barnungen . Jag känner mig inte alls gammal . Det är som man gör det till . 


Så dagen idag blir att gotta sig ordentligt med massa skit på bordet . Sådant skit som kallas för lördagsgodis ,det ger mina kottar en rejäl sockerkick ... Rätt roligt faktiskt att se på . En gång i veckan kan man unna sig att vräka i sig gottgott . Grilla står även på dagens schema så det blir ju smaskens med lite grillkött med annat smått och gott på . Saknar dock en cider eller två till maten eller vitt vin . Men det spar jag till midsommarafton då har jag nåt att se fram emot . 

Ovido - Quiz & Flashcards