Alla inlägg under juni 2011

Av pingu - 15 juni 2011 21:29

Idag har dagen varit intressant . Det började med att en av mina grabbar levde om i morse och vägrade lyssna på mig . Idag skulle dom till fritids och dagis och jag skulle även agera taxi chaufför åt två grabbar . Lämpade av mina barn och fick jogga till dagiset från parkeringen och tillbaka , herregud all kladdkaka man har tryckt sig har satt sina spår . Men fasiken det är ju så himla gott . Satte mig i bilen då svetten bara rinner ,tror nog att jag var mer nervös än dessa grabbar jag skulle ge lift till . Min sambo och våran kära granne skulle på en arbetsintervju i Älvkarleby .:) Det gillas mycket från min sida och höll tummarna för bägge två . Med oss var även Melvin som konstigt nog inte sa så mycket på hela resan . 


Vädret skall man inte ens prata om . Efter att ha varit bortskämd med så mycket sol så tyckte jag att det var okay med regn .Det behövs för att luften skall bli bättre . Jag önskade dock att lukten kunde bli bättre i våran trappuppgång :( 

Det luktar verkligen inte gott alltså ,snarare en doftspray blandad med kattpiss och kattbajs . Det funkar att gå upp till lägenheten genom att nästan hålla för andan .


Passade på att hälsa på en gammal god vän till mig och en släkting är hon oxå . Vi har barn i samma åldrar . Hennes lilla kotte är över ett år och det är så kul när dom får träffas lite då och då . Jag kan verkligen inte ha tråkigt men min kompis för nästan allt hon säger är roligt . Hon har en sjuhelsikes humor .


Fotbollsträning idag egentligen för William men det sket vi i . I måndags var det bara endast fyra som var med . Ursäkten var att det regnade ...Hallåååå regn är inget farligt ,hade det åskat är det ju en annan femma . Min sambo hjälper till på deras träningar vilket är roligt . Han själv har spelat fotboll länge så intresset finns . Så denna gången blev vi hemma och hade hushållssysslor för oss . Barna fick snällt städa deras rum . Jag tycker att man kan lära barna ansvar tidigt men det får faktiskt vara inom rimliga gränser .


Middan var superb , grillat med potatissallad . Jag älskar grillat och skulle kunna grilla året om . Men det är nåt särskilt med karlar som grillar tror jag . Maten blir så himla mycket godare :) En tidig kväll för grabbarna BUS så man får lite kvalitetstid tillsammans med karln sin .En bra kväll helt enkelt , jo förresten min mamma dök upp oxå . Hon dyker upp då och då som gubben i lådan . Så en snabbvisit fick det bli för hennes del . Det var nog allt för mig .Klart slut :)






Av pingu - 14 juni 2011 13:14

År 2010 hände det massa saker i mitt liv och för min familjs . Det är året då mitt tredje och sista barn föddes .Melvin heter han en underbar liten kille. Han föddes den 24 feb. Sista graviditeten var väl inte precis en höjdare för min del . En pappa som inte ville ha barnet men jag behöll det . Deprimerande perioder och sådana episoder som jag idag kan skratta åt . 


Sommaren och julen firade vi i Göteborg .Melvin fick träffa sin pappa för första gången då han var 5 veckor gammal. Jobbigt kunde ju jag tycka att åka ända ner till Göteborg för att träffa honom med ett litet spädbarn på bärselen med vagnen och allt .Hade dock varit enklare om han hade tagit sig uppåt till mig istället .


Har gjort många resor söderut i mina dagar och både jag och barna har farit ner fram och tillbaka . Kan tycka att BEKVÄMLIGHETS kommitén har varit lite för bekväm.


Julen var en episod då jag och alla grabbarna var under samma tak med Tomas och hans dotter . Det är nu det börjar och nu skulle man börja lära känna honom på riktigt .För fysiskt det visste jag ju redan hurdan han var . Jag flyttade till ett eget boende till 1 dec 2010 .Har numera en 4 rum och kök i centrala Skutskär .Toppenläge och trivs jättebra .Fin utsikt och en hörnlägenhet . Flytten har varit jobbig då man har en liten kotte och mitt i vintern oxå och allt . Men har en bra vän som alltid ställer upp för mig . Tomas var även med att hjälpa till med flytten .


Den ekonomiska biten den är ju mindre roligt att prata om ...Tomas sade upp sig från sitt jobb och beslöt sig för att flytta hem till mig i Skutskär . Antar att han offrar sitt första barn för att kunna vara med sitt andra barn . Jag kan tänka mig hur det måste kännas att behöva välja . Även jag har varit i denna sits .


Flytten uppåt skedde till den 25 feb tror jag innan Melvins 1 års dag . Så efter 1 mars 2011 var vi officiellt ett sambopar . Innebär en som är arbetslös och en som är mamma ledig . Barna hos mig på heltid och jag försörjer alla . Det har inte varit lätt och alltid jobbigt när räkningarna ramlar ner i brevlådan hemma i hallen .


Nu söker han jobb och skall gå på arbetsintervju redan i morgon bitti för ett sälj jobb i Älvkarleby. Hoppas på det bästa .Jag vet att jag kommer att bli uppsagd och att jag då kommer jobba i tre månader och sedan blir jag arbetslös efter detta . Jag ser det som en början på nånting annat ,tar det med ro och är mångsysslare . Så lite tillbakablick om året 2010 ..nu är det ju 2011 och det har hänt massor ...har massa att skriva om . Jag kallar det för lördagsgodis och vissa kan kalla det för skvaller . Man väljer själv :) 


Av pingu - 13 juni 2011 22:39

Efter att ha varit borta ett bra tag så är jag åter ännu en gång tillbaka igen . Har dock saknat bloggandet och det får mig att må bra helt enkelt .Här kan jag skriva av mig allt bra och dåligt skit som händer i mitt liv . Det har hänt en massa saker och har absolut ingen aning om var jag skall börja någonstans . Det känns som en prinsess saga alltihop , ni vet flickan träffar prinsen och så levde dom lyckliga i alla sina dagar ...Nåja man kanske inte skall överdriva nu då . 


Men i alla fall .Har tänkt på dig Annelie och jag får såååå dåligt samvete över att när du klickar på min sida så ser du samma gamla inlägg . Jag är tacksam över att du gillar min blogg och det är roligt att få läsare .Det är så här jag är och det här är mitt liv så ser detta ut ... Om du nu har läst det här Annelie så är jag glad över att du inte har gett upp på mig ...:) som sagt alltid roligt att någon gillar sidan .


Ovido - Quiz & Flashcards