Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Midsommardagen

Av pingu - 25 juni 2011 22:12

Idag är det exakt 2 år sedan som Melvin blev till . Idag har familjen varit i Furuvik och vi hade en åkdag med massa karuseller . Simon har ätit jätte bra hemma och i parken . Han är som en annan kille nu med att just börja äta . Det är allt jag har drömt om att det skulle lossna för just våran lilla pojke . Men det är förtidigt att ta bort hans peg i magen ännu . 

Jag älska verkligen att åka karuseller ,men har nästan glömt bort karusellerna i parken hur dom var . Åkte idag pirat skeppet med Marko och William . Oj hjälp vad det gick högt och jag skrek mer än ungarna i skeppet . Snacka om pinsamt . Nya karuseller har kommit till och man testade dom men inget som föll mig i smaken ändå . Jag är livrädd för höjder . Simon kunde ju inte åka karuseller för att han är ju inte tillräckligt lång i längden . 


Jag åkte barnkarusellerna med Simon och Melvin . farfars bilar ,miniflyg ,kaffekopparna ,spöktåget . Det är synd att man inte har så många karuseller att välja mellan . Men jag hoppas att barna är nöjda ändå . Kastade baket och vann en jätte basketboll . Wow vad jag blev glad ..gjorde som fotbollskillarna när man gör mål ...JO MAN SPRINGER RUNT och gör segerdansen . Klart man blir glad femtispänn har man ju ändå lagt ut . Tomas kastade även han med med Wilmas pengar . Och jag ..hm jag blev rätt så tom i plånboken när jag åkte därifrån .


Hur som hellst så var även denna dagen någorlunda hyfsat . God mat och dryck ..lite surighet har det väl ändå varit från min sida ... Men det gick ändå bra att tackla det . Det här med snålheten hos folk är inte jag så jätt förtjust i . Man kan ge och dela med sig till andra . Men vill inte gå in så mycket på det ... 


Kvällen avslutades med brännboll med grannungarna och det var väl rätt så okay . Många fuskar ju och det blir så trökigt i längden och sent på kvällen . Men tror att det var nyttigt att kunna springa av sig ändå efter all mat man har tryckt i sig . Hur som hellst så hamnade jag här och barna sitter och tittar på Trassel och äter smågodis . Jag hoppas att få nånting jag med av chokladen eller att det finns nåt gott godis kvar och inte bara massa äckligt lakrits . Det här med lakrits är inte riktigt min grej ...


Har tänkt på att få sova ut kanske imorgon och hoppas på att någon annan skall ta Melvin på morgon. Hoppas på fint väder imorgon så man kan vara ute och ha ute aktiviteter ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards