Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Försörjning ???!!!

Av pingu - 21 juni 2011 20:37

Ännu en dag i mitt liv då det känns hårt varje månad när det börjar närma sig den sista . Alla räkningar skall vara betalda ,att se till att alla mediciner för barna finns hemma . Hålla koll på dietistbesök ,tandläkare eller hur mycket mängd barn nr 2 får i sig . Det känns hårt att säga att jag har en sambo som är en sol och vårare ...I början visste jag inte alls vad det var inte förrän jag fick reda på det av en av mina kära arbetskollegor . Det stämmer ju faktiskt att han är av en sol och vårare . Jag har fått köpt det mesta i detta förhållandet och när avståndet var närmare 57 mil emellan oss så kan jag erkänna att kärleken är blind. I tre års tid snart har jag inte ens ännu fått kommit iväg på en restaurang med honom ...:( Inte ens i Göteborg :(


Jag kan förstå idag hur blind jag har varit att denna killen har faktiskt levt gott på mig ...samtidigt som han verkligen har varit helt oärlig mot mig i vårat förhållandet . Trodde verkligen att han var en reko kille som man bara kunde drömma om ,han var lyhörd och snäll .Han uppfyllde inte riktigt dom kriterierna jag hade hos en kille . Men jag såg något i honom ,något jag inte hade fått på mycket länge ...Det var kärlek ,ömsesidig kärlek ,närhet och en bekräftelse att jag faktiskt duger som jag är .Jag är fin som jag är ... Klart jag dög nog åt honom ,jag var den som försörjde oss allihopa.


Idag ser livet helt annorlunda ut . Denna killen gav upp det han hade i Göteborg och flyttade upp till mig och våran gemensamma son ,tillsammans med mina två barn sedan innan . Jag visste lite hur det här skulle vara ..om jobb och sånt att det kan vara svårt att få tag i nånting .


Jag antar att jag är rätt trött på att sitta och se på att han är en slags hushållerska hemma som donar och fixar . Visst han är en hjälpsam prick ,men det ger ju inte precis mat på bordet eller betalar räkningarna . Jag BETALAR det mesta och får då i sin tur dra in på nånting som tex mina barn behöver för att få det att gå ihop . Jag är familjens överhuvud ,rätt tröttsamt ,då man har en sambo som inte gör sitt yttersta för att söka ett jobb på allvar . Känns som om han är rätt nöjd med tillvaron med att ha en sambo som försörjer honom ,då han inte betalar för hyran eller kan försörja varken hans dotter eller son . Man blir trött ,och jag trodde verkligen att han skulle vara vuxen nog om att kunna prata om det här med mig . Men fanskapet bara börjar diska och dona och stänger lock för öronen när jag börjar prata med honom . 


Jag blir FÖRBANNAD...man har lust att skrika ..UT FRÅN MITT HEMMMMMMMM DIN JÄVEL. Behöver jag verkligen det här ,klarar jag det inte ensam ??? 

Står inte ut med någon som låtsas som om jag inte finns eller ge fan att prata med mig ... Vad gör han när jag inte är hemma ??? Vem pratar han med ,använder han mitt internet för att söka kontakt med andra ??? Man blir nojjig och tror det värsta senariet ...


Jag har en andledning till att jag inte litar på honom ,en anledning på sätt och vis att vara arg ,bitter och ledsen ...Jag är besviken på hans attityd .Sa till honom ..det är du som har gjort bort dig ..inte jag . Du har varit otrogen mot mig med två kvinnor och vid flera tillfällen tom när jag var gravid ...Hatar honom för det ,frågan är kommer jag att kunna leva i det här förhållandet eller är det kört ???

Jag är så arg ,men samtidigt finner jag mig i det här , i hopp om att det (kanske ) blir bättre ...


































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards