Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Varför förstör du för mig mamma ?

Av pingu - 19 juni 2011 08:02

Min mamma och jag har ju inte alltid kommit överrens många gånger . Hon är som en tornado som kommer och går som hon vill . Vaknade i morse då jag fick ett sms . Sov väldigt bra och Melvin sov ännu . Jaha en stor suck från min sida . Det var min mamma som predikade via ett sms om att min son Simon är undernärd . Hon tycker att hon är välutbildad och kan så mycket för att hon läser så mycket böcker . Jo hon är en välutbildad kvinna i hennes hemland en proffessor och en lärarinna . 

Hon ser ner på mig för att jag inte har gått i samma spår som hon . Min lillasyster har utbildat sig till lärare och är snart färdig efter 4 års studier . Jag är en enkel barnskötare bara som har fått jobba inom städbranschen efter skolan för att kunna försörja mig .


Denna morgon var inte alls trevlig då hon skickade det där jävla sms:et . Jag blir så frustrerad och arg på henne . Räcker det inte att hon har försummat mig som barn och övergivit mig till släkten ??? Hon träffade en annan då jag var 6 år .På den tiden bodde jag i Filippinerna . Hon lämnade mig hos släkten som hon kunde lita på . Hon skickade pengar varje månad för mitt uppehälle men dessa pengar kom aldrig till mig . Jag gick i trånga skor ,trånga kläder som min kusin hade . Uniform skulle man bära när man gick i skolan . Min mamma har inte funnits där för mig under min barndom ,den som tog mest hand om mig var min mormor och min moster . Den bästa barndomsminnen jag har är när jag bodde hos min moster och hennes familj . Allt annat är passerat . 


Så idag har min mamma ännu en gång lyckats göra mig både ledsen och besviken . Hon påstår att min son är undernärd och att det syns på honom . Min Simon är ett sondbarn och har fötts med en Gastrofeal Reflux dvs sura uppstötningar som kommer upp. Som bäbis har hans strupe frätit och han hade småsår . Vid 3 veckors ålder stoppade man ner en nässond . Och än idag sondas han . 


Simon har börjat ätit mat nu vilket är jätte bra . Jag matar honom för han lägger så mycket fokus och energi på att tugga och svälja maten . Jag är glad över hans framsteg ,men blir ledsen när min egen mor påstår något annat . Hur vågar hon ???


Jag ser det bästa för mina söner och även om jag har fått en bonusdotter så ser jag även till hennes bästa . Vi är en familj och alla behandlas lika här hemma . Jag är den som har fått Simon att vilja äta och hjälper honom . Kan räkna ut mängden som han behöver för att han skall klara sig från sondmatning . Men min mamma påstår något annat:( I över 5 års tid borde jag väl ändå ha den kunskapen om mig egen son . Jag byter knappen han har på magen själv , sondar ,allt som innebär med hans sjukdom . Varför mamma varför gör du så här ....Du är arg och sur nu på mig för att jag skickade ett sms tillbaka till dig .


Det är inte okay det du gör mot mig ,mot oss . Sluta klaga på mig om massa skit . Jag skulle aldrig vilja vara som du . Jag kommer aldrig att överge mina barn oavsett . Jag kommer alltid att vara en bättre mamma än du nånsin har varit mot mig . Du övergav mig till släkten som du litade på ...Jag fick klara mej själv . Du var inte där när jag blev sexuellt utnyttjad som barn , när dessa pedofiler kom åt mig för att dina släktingar hade sån bra koll . Varför mamma ??? Varför har du aldrig funnits där för mig ???


Jag är stolt över vad jag har åstadkommit med . Har 3 underbara barn som jag älskar väldigt mycket . Mitt mål med mitt liv är att aldrig bli som du MAMMA .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards