Alla inlägg den 9 mars 2010

Av pingu - 9 mars 2010 18:41

Tisdag idag och natten har varit hemskt . Melvin sover mycket på dagarna och nattetid är han lite piggare .När han kommer till tutten så somnar han på en gång inte ofta han orkar suga bröstet . jag älskar ju att amma och trivs med det . Tycker att barnet får i sig allt den behöver och maten är lagom tempererat .man har alltid den med sig . Bekvämt helt enkelt .


Jag har varit så trött och slut och det var ju denna natt som jag inte mådde dåligt .Inga svettningar ingen frossa ,men en liten Melvin som skrek och hade ont i magen . Så fort jag släckte lampan så skrek han ,åh tänkte jag jag orkar inte mera ..jag vill bara sova .. Tur att man får lite hjälp av någon här hemma .

Jag är otroligt tacksam att Manne hjälper mig alltså Marko .


Nätterna är ingen vidare när man är trött och jag är en kvällstrött person . Beror helt på vad jag gör vilka jag umgås med . Är jag tex tillsammans med någon och skall hitta på nåt så kan man ju inte vara trött och osocial ..Då är man inte så populär längre ..bland kompisar .


Ringt lite ärende idag ..och väntar fortfarande på ett viktigt samtal men har inte ringt nåt idag. Det dröjer nog innan alla papper kommer fram dit dom skall . Hade massa gubbar idag hela 3 st ..Markos pappa ,Seppo och Manne ... Jo här borras det och grejas med badrummet uppe som skall bli till en tvättstuga och badrum . Det är ju ganska bekvämt att kunna duscha uppe och kunna tvätta kläderna på samma veva . Idag blev det att kunna dra lite el ledningar ..för att kunna tvätta  och köra med tumlaren samtidigt ... Sen är det en elecktriker som skall titta och fixa ..


Hur dom än levde om så sov han lilla Melvin .På nåt sätt så kan jag se en person i honom ..Möte på Simons avdelning idag och det gick ju bra tyckte jag . Men som sagt vissa saker hade man ju kunna sagt men ,jag måste tänka noga först innan jag säger dom ..så det inte blir fel från min sida ..


Tanja tog grabbarna med sig hem . Och tror att dom tyckte att det var skoj att leka med kusinerna .Vi bor ju inte långt ifrån varann men en bit ändå . Snart skall jag börja promenera ute ..just nu är det så himla halt och vågar inte gå ..Känner mig som Olga 90 ...Men livrädd att jag skall halka och att man får ont vid snittet .


Nu blir det att duscha av Simon och melvin hade jag tänkt bada men det kunde jag ju glömma ...han sover ju redan ..hmf

 Hoppas på en bättre natt inatt ...man önskade ibland att man hade någon mirakel dricka som gjorde en pigg och alert ...


Ovido - Quiz & Flashcards