Alla inlägg den 8 mars 2010

Av pingu - 8 mars 2010 19:15

Jaha ja när man tar bort ett finger från du vet var ifrån så kan man få något gjort . Men idag har det varit fruktansvärt himla tråkigt . Har fixat och donat lite hemma och Melvin han har bara sovit hela tiden nästan . Man får väcka liv i honom när det är dags . Litar inte på att han vaknar av sig själv och säger till när han är hungrig . Så på den fronten så kan jag inte slappna av .Han följer samma mönster som Simon när han var i samma ålder .


Men ringde ett viktigt samtal och blir senare kallad dit för samtal och lite pappers arbete att fixa . Vädret har varit strålande som vanligt och längtar tills det blir varmt ute så man kan ha minde kläder på sig ..Sommar och sol det gillar vi ju alla eller hur .Bada på stranden och det händer ju så många roliga saker på somrarna .

Längtar ut på en ö och kunna grilla korv elelr bara sitta vid en brasa elelr bara komma ut och fiska .Inte för att man får nån napp men kul ändå .


Lite saker skall ju planeras in detta år ,men bla ett dop skall planeras och när det blir vet jag inte riktigt . Jag och Manne alltså Marko (har döpt om honom ) skall se hur Melvin utvecklar sig .Får hjälp denna veckan oxå av honom vilket är ju bra . Man känner sig hjälplös när man inte kan göra vissa saker och vissa moment för att buken elelr att kroppen inte tillåter det alls .


I helgen har det varit kalas och vuxenparty .Jo sugen var man ju på att festa men klarar mig och har inte alls nå brådis . Sonen i första hand .Han skall ha det bästa av det bästa ..och jag ser till att han mår som en prins ..Lite speciell känns ju han ändå för mig ..Det är ju ändå mitt sista barn och man skall bara njuta av mammaledigheten så gott det går .


Det enda man önskar sig är ..harmoni ,att man har hälsan ,och att mina nära och kära mår bra . Jo fred på jorden men det kan man ju utesluta ..för det kommer aldrig att hända .. Oj det lät nästan som en skönhetsmiss replik.


I rummet hörs Karlsson på taket och här sitter jag ..skriver av mig lite av vad som har hänt under dagen . Det är för mig terapi och jag mår bra av det .

Hur som hellst så älskar jag att vara trebarnsmamma , inte för att man har kommit in i rollen riktigt men ändå . Jag brukar få fart på ruljansen ganska bra ...

Av pingu - 8 mars 2010 10:45

Då var sonen 9 dagar gammal idag ..tiden går otroligt fort och vardagen bara susar förbi en . Att vara en trebarns mamma ..jo det är fullt upp ,har inte ännu kommit in i den rollen ännu. Kroppen värker fortfarande efter snittet jag fick ,och det gör att jag känner mig lite handikappad fortfarande .Med det så kan jag inte göra vissa moment ,inte lyfta tungt och måste alltid be någon om hjälp.


Nätterna är hemska och jag svettas ,fryser och mår otroligt dåligt varfje natt som har varit hemma . Vissa säger hormoner ..vad vet jag . jag vaknar och är genomsvettig och sängen blöt av svett ,håret lockigt  pga att det är så blött ..

Byta kläder på natten ..I vanliga fall sover jag med inte så mycket på kroppen ...det var när jag bodde ensam ..Numera sover man ju med mera plagg på kroppen .Nattlinne ,vissa asfula och vissa lite mera normala ..


Har tider på Melvin då han äter var tredje timme och nu känner jag hur det börjar dra ihop sig .Brösten ömma och stora ..Jo stora tuttar får man när man har mjölk ..Kan tänka mig ha större bröst elelr rättare sagt mera fastare bröst och gärna inte så hängiga ...Men hade lite lust att skämta med dom på operation att när ni ändå håller på kan ni ta tuttarna oxå ...Men det skulle bli för mycket för dom .Fick dom att garva en gång tills nån stack mig med nålen och jag börja grina ...


Så kan det även gå för en snart 32 årig mama ..Lite åldersnoja har jag väl ändå ..vet att tiden går fort och att jag vill inte åldras ..men känner mig som en yngre person och umgås med yngre kompisar oc h äldre . Brukar platsa rätt så bra in i mängden .. Denna gången skall jag njuta av mamma ledigheten ,njuta av barna ..försöka går ju ..


Igår blev jag väckt och det var världens tjohej hemma ..tänka er när man inte har sovit på många dagar och kroppen kräver sömn. Då är det inte kul ...


Fint väder ..Idag skall mamma titta på min buk där dom har opererat ..vet inte om jag har fått blödningar ,elelr om det har läckt ut vätska .Man ser ju inget och vill inte hålla på själv ..Men sprutorna slipper jag ju ..För det blir inga fler barn för mig så en del av min kvinnlighet är borta ..Och det känns helt okay för min del ,ett stort beslut jag fattat och den drömmen slog in .



Ovido - Quiz & Flashcards