Alla inlägg den 5 mars 2010

Av pingu - 5 mars 2010 06:32

Kom hem igår från BB och har ju varit där sedan den 27/2 ..tyckte att det började räcka med sjukhus .Man har ingen koll om dagarna längre och personalen var man tjenis med .Kul att få kontakt med dom och till och medd skratta åt vissa saker .

Det är trevligt att träffa nya människor och man är ju en glad person av sig och pratar med folk man inte känner ,nja utan problem .


Brukar ju tycka att man är lite folkskygg ,men det kan jag nog stoppa nånstans ..Kom hem och första natten hemma .Mamma har gossarna 1 och 2 så vi fick dona med Melvin hemma jag och Marko .Jo jätte snällt att han tog semester för den sakens skull för att kotte nr 3 skulle komma till världen .


Mamma har tagit ut hela 3 veckor semester för att kunna stötta mig och familjen och backa upp ...Tur att man får hjälp och att det finns omtänksamma människor .Uppskattar verkligen all hjälp man har fått .


Synen börjar ju krångla och mina glasögon är trasiga och väntar på min tid för att få komma till en optiker .I mitten av mars nånting ,nya brillor skall det bli .Ett måste för jag klarar mig inte utan dom .Ser bättre ut utseende mässigt men ser så fruktansvärt illa på kvällarna när man kör bil .


Känner mig inte specielltr sexig nu kan jag tala om . Man har gått i en vit rock och ett par långbyxor på BB. Konkandet börjar ju avta och man kan nästan gå helt normalt .Käkar mina piller dvs smärtstillande på bestämda tider ..Några här tyckte väl att man skulle gemonföra ett a4 blad och anteckna .


Minnet nästan så gott som borta .Har i allafall inte glömt att jag har tre barn så det är ju huvudsaken .


Natten har varit tung och jobbig . Bara kliva upp och ta hand omden lille .Skrikit flera gånger och har inte kommit till ro .Vill atthan sover i sin egen säng ,så fort man lägger sig ner så hörs ett vrål ...upp ,ner och snittet känns ont ,ont .

Tänkte för mig själv ..var det verkligen värt det här Ingis ???

Tittar på Melvin och tänker sedan Jo det  var värt det ..all den smärta man fick gå igenom ..Det var det värt .Han var värd att vänta på ..


Nu sover Marko och jag och Melvin har tagit soffställningen i vardagsrummet . han sover sött inlindad i en t-shirt och bara blöja . Tanken var väl att han skulle få komma till bröstet och sova på magen ..Och jag skulle ge mig själv en tupplur och lite lugn och ro hormon . Behöver verkligen sova ut . Fick hjälp då han koppade melvin imorse och jag kunde pumpa bröstet för hand .Fick mjölkstockning kändes so om tuttarna skulle explodera ...


Hoppas på bättre natt inatt . Skall se under dagen hur man utvecklar sig med matandet  ..Gossarna får komma hem idag för jag har inte träffat dom på många dagar nu .Längtar efter William och Simon som jag har kallat Melvin för hela tiden .



Ovido - Quiz & Flashcards