Alla inlägg den 6 mars 2010

Av pingu - 6 mars 2010 08:35

Idag är han en vecka gammal ,Melvin våran lilla nykomling hemma ...

Kom ihåg hur allt startade och på nåt sätt så känns det otroligt skönt att allt är över nu .Natten har varit bra och Melvin har sovit gott i sin säng .Upp kl 3 för att pumpa mjölk ,kände mig febrig inatt var jätte svettig och hade frossa ..Nej tänkte jag har jag mjölkstockning ,eller  är det mitt snitt som börjar krångla ?


Doktorn sa att man kunde få feber ,inte alla som får det men det förekommer . Jag hoppas att jag slipper i alla fall . Fredan har varit lugnt för våran del hemma . Mamma har haft gossarna i några dagar nu då jag har varit uppe på BB och Marko har varit där och hjälpt mig . Igår träffade jag barna för första gången på jätte länge och hade verkligen saknat dom . Åkte hem till lilla mamma för att göra det sista med propp sprutan . Ont gjorde det och grät igen som vanligt ..Hon var nog lite väl för förtjust i att sticka mig tror jag .Lilla mamma .


Åkte hela familjen in till Gävle ,vill inte köra bil än ..och rör mig inte riktigt bra för den delen . Smärtstillande har man ju slarvat med och skulle behöva att sätta mobilen på ringning så man inte glömmer . Huvudsaken att barna får i sig både näring och mat ..Får försöka komma ihåg att äta själv ,lite fullt upp när man har varit 4 och nu är vi 5 i denna familj .


Mycket som man skulle vilja göra eller vilja ändra på ... det behåller jag för mig själv ..Mina funderingar och tankar om livet ..

En fullspäckad lördag idag .Katja har fyllt år och vi skall ha kalas för Simon hos henne ...Där det blir barnkalas vuxen kalas ...En tårta hade Simon önskat sig en mjölkfri ..Ica Maxi skulle göra våran tårta men ,hade slut på rullbotten och hade bytt leverantör .Så får fixa nåt på egen hand ..


För övrigt ..är jag glad och försöker att hitta min egen harmoni ...Den hittar jag hos mina barn .Är dom glada så är jag glad ...Och min egen lycka ..

Jag tror att  allt har sin mening med livet ,och även om saker och ting inte var riktigt som man hade tänkt så har den en mening ..Nu är det dags att sätta på stereon och sätta igång här hemma .Städning och åka till affären ..Melvin skall ha sina måltider på bestämda tider som Simon ..Hoppas verkligen att han slipper näs sonden ...För jag gillar amning ...och njuter att få göra det denna gången ...





Ovido - Quiz & Flashcards