Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Fredag & Lördag

Av pingu - 30 juli 2011 19:19

I fredags hände inte så mycket ...Tomas jobbade natt på äldreboende och jag och barna var hemma . Åkte en sväng till Marko så Simon kunde få bada i poolen . Jag förstår att han saknar sin pappa jätte mycket . William är ännu i Finland med farmor och farfar . Nästa vecka åker Marko med Simon och då är det 2 barn mindre hemma och ännu mera tyst . Fredags kvällen var Boring de luxe som sagt . Ungarna fick lägga sig tidigt och jag satt och tittade på tv senare på kvällen . Det var skräckis på tv:n vilket jag älskar men tittar gärna inte ensam :( ..kunde i för sig inte heller låta bli .


Lördag blev en lugn dag hemma hos oss . Simon hade svårt att somna natten innan och jag kände mig jätte trött . Kändes som om att det enda man gjorde var att man bytte blöjor och matade ungar . Om och om igen . Tiden går väldigt fort och känns ibland som om det inte räcker till . Har inte haft den orken idag och spenderade mina sk små timmar på att lösa korsord jag och sambo. Tittade även på film lite grann . En tråkig dag så man bara har en sån lust att bara sooova länge och dra nåt gammalt över sig . 


Får lite filmer i huvet som dyker upp då och då . Vad som har sagts osv ...om det förflutna som ständigt jagar mig om det som har varit . I mitt huve kommer en film som spelas och får inte bort denna film . När det väl sker så känns det som om hjärtklappning kommer . Man kan nästan känna ibland hur nära bristnings gränsen man är och egentligen har jag väl inte riktigt fått utlopp för det som har varit . Eller rättare sagt jag kanske aldrig någonsin kommer att glömma det som har varit . Man tampas med det varje dag och påminner sig själv att aldrig mera ens tänka på det . Lättare sagt än gjort .


Vad gör man då ??? I en sådan situation då det gör ont i hjärtat och man känner sig om , man skall börja böla för att det känns jobbigt . ??? Prata om det ??? Tror inte han vill prata så mycket om det med mig ...han låter det som har varit vara ..för det gäller ju inte han..det är inte han som mår dåligt ..det är han som har sårat men jag har fått tagit smällen för allt . Vad gör man ?


Önskade ibland att livet såg annorlunda ut ..att man hade något att se fram emot ,inte behöva kämpa så hårt för minsta lilla grej. Men jag vet att det kommer att bli bra så småningom ,jag intalar mig själv det. Varje sista varje månad ..då kommer deprissionen och ångesten . När man väl sitter där och skall betala alla räkningar som har kommit för att sedan se vad som blir över . Jag längtar verkligen till jobbet , en vardag då man tjänar för brödflödan . Snart så börjat allvaret . Jag hoppas att hamna på ett bra ställe .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards