Alla inlägg den 22 juli 2011

Av pingu - 22 juli 2011 19:14

Melvin och jag var på turné ännu en gång på Gävle Sjukhus . Det är känt för massa fel behandlingar och lexMaria anmälningar . Senast häromdagen så läste jag om en 32 årig kvinna ifrån Gävle som hade felbedömt henne . Hon blev av med hennes vänstra bröst för det var cancer . Några år senare kommer dom på att det inte var så att dom hade tagit bort bröstet i onödan . Man blir ju för sjutton mörkrädd . 


Min son har skadat armen och har armen den högra i paketet . Den har stinkit illa och den stackars armen skall jag passa på att döpa till STINKY . Många ggr har man fått en smäll på nätterna när armen har varit i farten i sömnen . Pang säger det bara och en stackars mamma ligger bredvid och man känner efter ett tag hur ont det gör i ansiktet . Hmmm vad gör man inte för sina pojkar . Alla mina pojkar har sovit bredvid mig när dom har varit små så därför får mitt sista barn även göra det . 


Idag blev det röntgen på lungor , papssade även på att tigga åt mig lite journaler på Melvin under han sjukhustid och intyg . Var även på plan 12 på ortopeden för att boka in en tid för hans arm ... Fick komma in som tur var fast vi inte hade en tid bokad . Hans gips var ju förskräckligt illa den var för stor , luktade illa och den skavde på hans knogar . Han hade massa små sår när han kröp . Nu är han ren och fin igen ,än så länge . Färgen syns på långa vägar . Limegrön..väldigt somrigt . 


Mötte upp Tomas och Wilma på stan för att mina brillor skulle lämnas in på lagning . Min kära ex sambo har nog lyckats med det omöjliga . Mina brillor glömde jag hos honom och när jag kom några dagar senare var dom skeva och trasiga . Nu kostar självrisken på 600 kr som han lovade stå för som tur var . Mina glasögon var inte så billig och jag känner mig halv naken utan dom . Occh synen det är lika med kass ..Brillor är bra , man ser smart ut och man ser bättre .


Har blivit bjuden på mat på Lilla Saigon en buffé på Söder  i Gävle . Jag älskar deras mat där . Blev jätte trevligt med att äta där ,hade inte ätit där på tre år . Marko kom med våran son nämligen Simon och sedan skulle vi till Djungelcity . Men den var i konka så det blev jäärnvägsmuseum istället . Skit kul när barna åkte minitåget .  En promenad till Willys för lite snacks och massa skit man skall proppa i sig . Butiken här i närheten för massa billigt gott ...Så idag är det en mys fredag eller rättare sagt FREDAGSMYS med dippar och grönsaks stavar och massa gott på bordet . Passar även på att dricka en drink på det .Bara en . Väntar på att Simon kanske skall höra av sig och komma hem ...Saknar mina andra två pojkar jätte mycket . Dagen har varit givande så hoppas kvällen blir lika bra den med .



Av pingu - 22 juli 2011 19:06

Ja om man säger så ...bra till en början som sedan blev dåligt . Att prata med någon person som inte pratar med en är väl inte så kul . Det är bra med respons tillbaka lite feedback . Men hur jag än gör faller vi i samma grop och samma köl . Jag somnade till slut efter många moment och mycket skit som jag vräkte ur mig kom ur munnen . Det var allt som satt långt in med massa svek och besvikelser . 

Ovido - Quiz & Flashcards