Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Uppmärksamhet

Av pingu - 21 juli 2011 14:49

Alla vi all behöver lite uppmärksamhet lite då och då . Jag är en tjej som älskar att få beröring och fysiskt kontakt gör mig glad . Att få uppmärkasamhet gör mig glad ,det kan vara nåt som barna har gjort till mig eller att någon säger vad fin du är idag ,eller fin tröja. Det behöver inte vara nånting särskilt egentligen det räcker bara med en liten kram eller att höra dessa ord från någon ...dessa tre magiska ord . 


Jag tampas med att finna mig vid att inte göra vuxna saker ,som tex gå på en nattklubb ,krogen som vissa säger . Äta en bit mat tillsammans med någon och ta ett glas till maten eller så . Det var längesen jag levde ett sådant liv . Det är roligt att få bli bjuden någon gång och bli uppvaktad . Istället för att vara den som alltid bjuder och den som alltid uppvaktar . Hur som hellst jag saknar det livet ,och skulle vilja kunna få vara jag som privatperson och inte vara Ing-Marie som mamma . Jag tror på teorin att alla har lika mycket rätt till sin tid ,i det här fallet vill jag ge oss han och jag en egen tid för bara oss . Och den tiden skall inte vara i sängen då alla barna har somnat . 


Som sagt är en väldigt kvällströtter person och har man tagit hand om tre barn alla pojkar så blir man ju helt slut . Ibland är vi fyra då Wilma kommer till sin pappa . Är det för mycket begärt att få ha den tiden tillsammans ??? Är jag för egoistisk??? Min sambo har sovit med sin dotter nu i två dagar i sträck . 

Det har gjort mig en aning frustread ,inte nog med att han har jobbat i tre nätter förra helgen fre-sön. Dom gångerna han jobbar sover jag dåligt .Har blivit van att han finns på andra sidan sängen ,det gör mig lugn. Det var ju ett sånt liv jag ville ha och var ute efter . Normalt förhållande . Men vad är egentligen normalt ?


I dessa två dagar har man pustat och suckat och varit sur och lite irriterad . Jag känner som jag gör och jag förstår att hans dotter är snart 10 år men måste man sova tillsammans med sin pappa i 2 dagar ??? Hon har ju ett eget rum ,som vuxen måste man kunna få ha den friheten då barna har gått och lagt sig ... Min William brukar bara komma in i sömnen och börja prata ...han knackar aldrig . Oftast så vaknar vi av honom . Irritationsmoment . Har fått hört att mina barn är tillräckligt stora att dom inte behöver sova med sin pappa . Dom sover sällan med mig och det väldigt sällan . Men när det handlar om honom och om hans dotter är det ju en annan sak . 


Då känner jag hur DJÄVULSHORNEN börjar växa och jag börjar utveckla till den bitchiga BIATCH mamman . Det skriker i kroppen på mig inombords HALLÅÅÅÅÅÅ SOV I DITT RUM FÖR AG BEHÖVER DIN PAPPA JAG OXÅ... Hon saknar hans uppmärksamhet och kämpar för att få den . Dom andra barna tar sån stor plats och dom tar för sig i livet . Men att vara det enda barnet och har fått all den uppmärksamheten av lilla pappa så förstår jag . Nu måste hon tampas med 4 andra som skall oxå ha den uppmärksamheten . Hon kan inte alltid komma i första hand .Och det är inte meningen att jag bara skall vara med Melvin .Han måste ta hans ansvar och vara med sin son för att lära känna honom igen från början . Han får lov och ta igen alla dessa månader han har missat . Som sagt " Man kan inte bara tänka på sig själv ". 


I den här familjen är iaf mina barn raka och är det nåt som trycker så säger dom det . Tjejer har jag märkt är annorlunda ,dom tiger och till slut brister det nånstans. En kille kan aldrig läsa ens tankar och veta hur man känner sig ... Man får lov och skicka en lapp nästan och förvarna dom så att åtminstone att vissa skall ta och förstå .

Saker oxh ting skulle vara lite enklare om vissa öppnade munnen ,för den har jag hört är till för "ATT PRATA MED" Så idag är jag bara allmänt ledsen och bitter och less att vara den försörjande kvinnan i familjen ...Och min sambo ger mig ingen uppmärksamhet . Skit skall skit ha :( 


Jag tar och gräver ner mig i min SÄNG och drar nåt gammalt över mig . Det passar bra med vädret som är nu . HOPPAS på uppmärksamhet till kvällen ...man får väl se ...annars är det adjöss och goodbye.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards