Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Fredag till Måndag

Av pingu - 18 juli 2011 12:51

I fredags kom Wilma tillsammans med farmor och farfar ocg hennes kusiner Hampus och Amanda . Vad roligt att få träffa dom igen ,för det händer ju inte för ofta nämligen . Har hittat på massa saker att göra medans dom har varit här . Farmor och farfar har bott på vandrarhem i Älvkarleby på Laxön . Dom andra barna bodde hos oss under tiden . William passade på att åka till Leksand sommarland och därefter till Finland till Tornio. Han åker i farmor och farfars husbil upp.


Under denna tid har min kära sambo jobbat natt på ålderdomshemmet i Älvkarleby. Han trivs bra och tycker att det skall bli roligt att få göra något annat än bara att vara hemma . Har varit iväg på promenad med barna tillsammans med barnvagnen . Dom turas om och knuffar vagnen och Melvin han är populär . Willys badet ligger i närheten och där var dom och badade . Jag får hålla mig på land tillsammans med Melvin för hans gips . Den skall han ha i 3 veckor till . Har spelat lite spel och tittat på filmer och bara umgåtts hemma . 


I lördags hade vi en lördagskvälls mys med både godis och popcorn med tillbehör . Tittade även på tv och på film . Om det inte är den ena så är det den andra som somnar på soffan . Dom större barna hade lite svårt att somna på kvällen och kom in till mitt rum . Dom fick titta på film tills dom blev trötta . Jo dom somnade alla tre på sofflocket . Obekvämt när en av dom somnade toppless på soffan då det kan klibba fast sig ordentligt hahah.


I söndag var vi till Furuvik med allihopa . Det blev lite bad på äventyrslandet som avslutade med tivoli och Amy Diamond på stora scenen . Jo jag var på plats med älskade sambo med Melvin . Wilma och Amanda var närmare scenen och Hampus och Simon åkte karuseller . Han var snäll och åkte massa karuseller med honom . Har varit roligt att ha alla här hos oss och önskade ibland att dom alla bodde närmare oss. 


Kvällen blev en snabbmiddag på pyttipanna med rödbetor och sedan blev det film på kvällskvisten . Jo får ju inte glömma att alla barna förutom Melvin duschade . Fick äran att tvätta håret på flickorna oxå vilket var skoj . Fika på kvällen med skorpor ,knäckebröd och mjukbröd . Simon åt bra och vi alla är imponerad av hans framsteg . Beror på hans dagar och hur han mår .


Helgen har varit bra , gick alldeles för fort bara . 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards