Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

En oktober dag .

Av pingu - 1 oktober 2011 18:49

Idag är den 1 oktober och tiden går verkligen jätte fort . Jobbade förmiddag i fredags och hade turen att äntligen få göra helg när klockan slog 16. Jag älskar att jobba och brinner för att få göra nånting . Tjäna pengar för att kunna köpa det man önskar sig och att kunna försörja familjen . 


William hade sin kompis Viktor hem hos oss idag och passade på att gå en promenad med barna . Melvin i vagnen och en av mina grannar följde med . Solen sken och det kändes varmt i luften . Passade även på att gå in på biblioteket med alla gossarna . Men det skulle jag aldrig ha gjort . Melvin han river ner på hyllan och var han är så hörs det . Blev lite sura miner från vissa som satt vid datorn . En kille blängde på oss lite surt . Men ursäkta tänkte jag ...Ursäkta att jag är mamma och att mina barn finns . Dumma kossa ....till skitkille som satt vid datorn .Skaffa dig ett jävla liv .


Mycket har hänt och har varit borta ett tag från bloggen . Senaste nytt är att min sambo har spenderat en hel förmögenhet på tågbiljetter men dottern åkte aldrig hem till oss . Hela 2047 kr upp i rök bara för det . Och vem ligger bakom tro . Jo inte mindre än hennes morsa till egoist och sitter i bekvämlighetskommitén . 


Hur som hellst ...mina känslor förändrades och tycker synd att dessa pengar hade kunnat användas till något annat vettigt som tex matpengar . En slags tvist och familjerätten inblandad . Min sambo skulle åka ända ner till Göteborg för att kunna få träffa hans dotter ,för hon hade gjort sina resor till Gävle färdigt . Då skulle sambon frakta på vår son som är knappt ett och ett halvt år . Jo men visst ...Egoisten var ännu en gång i farten ,och dottern hon går i mammans fotspår . Synd för hon kommer att bli lika bitchig som hennes mamma . 


För min del ...passar det inte så skit i det .Bryr mig inte längre för har lagt ner min tid och själ och mina pengar på en person som bara struntar i allt . Struntar i att ringa till sin pappa . När man är 10 år kan man ta lite ansvar och kunna ringa till sin pappa om det är nåt med skolan .Jag har berättat för min sambo vad jag känner och det förändrar en hel del nu . Kan inte rå för vad jag känner men lägger inte mycket tid på skit folk som är egotrippade . Det finns andra att lägga ner sin tid på .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Presentation


En mamma till tre barn ..Glad tjej som försöker se det positiva i allt .Tar dagarna som dom kommer ,en dag i taget ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards