Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Frustrerad över tystnaden från dig .

Av pingu - 8 augusti 2011 23:01

Jag önskade att jag kunde säga att livet var bra ..Alltså mitt liv att allting är frid och fröjd vilket det inte är . Jag önskade att det gick som på räls just nu och att man kunde få känna på lyckan i några veckor innan det är dags för nästa moment. Det har uppstått massa saker i detta förhållande och det har varit många tunga bitar som någon annan försöker att beta av och jobba på rent psykiskt . 


Jag har slutat att gå till min kurator . Har väl gått hos henne i många år och jag har kännt mig mer eller mindre hemma där . Men en vacker dag så tar ju allting slut och jag slutade att gå . Nu försöker jag att bli bra på egen hand ,utan att det skall kosta 80 kr varenda gång . Men i alla fall . Livet är pest och pina ibland och när det känns som värst skulle man bara vilja ha en boxnings säck att slå på riktigt hårt för att avreagera sig .


Jag är upprörd över att Tomas inte får träffa Wilma just nu . Hennes mamma har bestämt att så länge utredningen pågår så skall hon vara hos henne . Har hänt massa saker som sagt och det pågår en utredning på Tomas att han är misstänkt för misshandel på våran son . Han har suttit på polisstationen i Uppsala och i Häkte . Men just nu har han varit hemma länge och vi vet ännu inte vad domen blir och vad som händer . Han släpptes fri men är oskyldig . Han skulle aldrig skada Melvin . Han älskar hans son och flyttade för hans skull för att kunna lära känna honom . Melvin bröt armen och man misstänkte att det kunde vara barnmisshandel . Jag var ju inte hemma fö jag var bortrest på kryssning med mina vänner . Det tyder inga tecken på att misshandel har skett för det finns inga riktiga bevis . Han släpptes fri men misstanken finns kvar . 


Wilmas mamma vill inte att dottern skall träffa pappan så länge det är oklart med allting . Men hallå , det var hon som sa att det var viktigt att kontakten mellan Melvin och Wilma skulle vara bra . Det kan dröja jätte länge innan det är klart . Och jag tror att han är oskyldig och det har skett en olycka som slutade illa . Vissa barn har skörare skelett . Nästa vecka skulle flickan ha kommit hem till oss och stanna hos oss i en vecka innan skolan börjar . Men men det är mamman som bestämmer . Och min sambo han säger ju fan inget heller och säger att vill inte mamman det så är det så . Jag brister i bilen och blir rasande . HERREGUD slåss för dina rättigheter , du har lika mycket rätt att kunna träffa din dotter , fast du bor 57 mil bort . Det är nu som chansen finns att se henne i en vecka framåt nästa vecka . Men som sagt ...verkar som att denna sambo som jag har .. har dansat efter hennes jävla pipa länge och låtit denna kvinnan att bestämma . Tart kontrollen . Vad är rätt och vad är fel . Flickan vill till sin pappa ...!!! vad är problemet . Hon står i vägen för flickan . Vi vet vad som är bäst för henne . Jo att hon får träffa sin pappa innan skolan börjar ,träffa sina vänner här uppe , umgås med hennes bröder ..och familjen leva i en riktig barnfamilj . Men så fort jag yppar mig så säger inte min sambo nånting . Han sitter tyst som en jävla mus och tiger . Jag skriker i bilen och tårarna rinner för kinden . Det är samma visa varenda gång ...jag blir arg och besviken och ledsen . Han håller käften som vanligt och säger inget . Varför är det inte tillåtet att smälla till fanskapet då för ...??? JAG BLIR SÅÅÅÅÅ ARG.


Men sosm sagt jag bryr mig för mycket om dom jag tycker om . Jag har inget att säga till om verkar det som . Jag är bara en sambo som skall hålla käft ...och gilla läget som det verkar . Men sån är inte jag tyvärr .Jag gör mig hörd och passar det inte så BACK OFF. Känn på den suckers . Hur som hellst ...OGILLA knappen på mamman som tänker på sig själv ...och inte på vad dottern vill . Whatever ...önskade att man kunde sluta vara så egotrippad och börja tänka på andra istället så kanske livet skulle vara lättare för alla . 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pingu - 8 augusti 2013 12:45

Som sagt ..har semester och det är den tredje veckan jag är i nu . Återstår en vecka kvar innan allvaret börjar på jobbet igen . Har inte varit iväg nånstans utan varit hemma . Har fått besök av mina svärföräldrar och Tomas syster med familj . Det ha...

Av pingu - 7 oktober 2012 21:24

Är strykning en slags terapi ??? Jo på sätt oh vist så är det ju det . Jag har strykit kläder och påslakan i två dagar och tittat på tv samtidigt . Ka tycka att det är avkopplande ,många kanske skulle kalla mig tokig . Man kan filosofera sig i det ma...

Av pingu - 1 oktober 2012 22:43

Som sagt så har min äldsta son insjuknat i MAGSJUKA . Han var in till oss säkert tre ggr inatt och det kändes som fem . Efter några ggr som jag klev upp och såg till honom varje gång han hade varit uppe så blev jag tröttare . Tröttare och grinigare ....

Av pingu - 27 september 2012 18:33

I måndags gick jag på Spinning-Styrka ,snacka om att det var jävligt jobigt . Hon som har det är ju så himla gullig ,gillar hennes pass . Men hon är även jätte trevlig .    Har bestämt mig för att jobba mycket med kroppen och lägga om kosten . Nu...

Av pingu - 9 september 2012 09:45

Lördag och på shcemat står att köpa hockeyklubba åt sonen . William fick en hel del pengar av släkten då han hade fyllt år . För sina pengar fick han köpa en ny hockeyklubba för ,en ny Bauer klubba blev det och en Bauer keps och lite tejp . Fotbollen...

Ovido - Quiz & Flashcards